معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: امروز نیروهای مسلح قوی‌تر از همیشه جان در طبق اخلاص گذاشته‌ و در لوای فرماندهی کل قوا، تمامی تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و در صورت لزوم به آنها پاسخی دندان شکن خواهد داد.
کد خبر: ۹۵۴۰۷۳۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی‌خوش‌قلب معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر اراک که با حضور جمعی از مسئولین لشکری و انتظامی و مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: سلام و احترام تقدیم رهبر فرزانه‌ و رهبر مسلمین جهان، رهبر جانباز و فرزانه‌ای که با آزادگی، صلابت، فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار راه آزادگی و ایستادگی را در مسیر مقاومت برای ما هموار کرد و با ایجاد وحدت بین آحاد مردم، مسئولین کشوری و لشکری دفاع همیشگی از هویت و آرمان‌های دینی و ملی د ررگ‌ها و قلب‌های همه ما به جریان انداخت.

وی افزود: دفاع مقدس اوج ایثار و تحقق عینی اسلام ناب محمدی(ص) در سال‌های اولیه تشکیل نظام بود، صدای رسای ملت ایران که از سال 1342 علیه قدرت پهلوی بلند شده بود یک بار دیگر در دوران دفاع مقدس بر علیه دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی بعث عراق شعله کشید.

معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: مجدد پایبندی به ولایت، دفاع از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع از ناموس و اعتلای قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تکرار گردید. در حقیقت دوران دفاع مقدس نمایش وحدت دوباره ملت ایران بعد از مبارزات سرنگونی رژیم پهلوی بود.

یوسفی‌خوش‌قلب تصریح کرد: دفاع مقدس مرحله والایی از توانایی و دانایی رهبری و مردم و نیروهای مسلح به منظور ایجاد قدرت در جهت پیشبرد نظام به سوی امنیت پایدار بوده است. وقتی به حوادث تاریخ‌ساز دنیا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران یکی از شکوه‌مندترین اتفاقات و انقلاب‌های قرن بوده است.

وی افزود: این انقلاب با هدایت مرجعیت دینی حضرت امام خمینی(ره) و حضور اقشار مختلف مردمی در نادیده گرفتن طاغوت و اعتلای پرچم توحید و استقلال ایران اسلامی به نتیجه رسید. یکی از اقشار اثرگذار در این پیروزی نیروهای مسلح آن زمان به ویژه ارتش بوده است.

معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه نیروهای مسلح از ابتدا مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری بوده‌اند، گفت: حضور نیروهای مومن و انقلابی در بدنه نیروهای مسلح آن زمان و ارتباط عاطفی آنها با امام راحل و رهبر معظم انقلاب معادلات را به نفع انقلابیون تغییر داد.

یوسفی‌خوش‌قلب تصریح کرد: نیروهای مسلح بارها مورد تمجید و تحسین مقام معظم رهبری قرا رگرفته است؛ نیروهای مسلح ما در دوران جنگ تحمیلی تلاش کردند و فداکاری بزرگی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است؛ نیروهای مسلح جزو نوامیس حتمی هر جامعه محسوب می‌شوند.

وی امنیت را از شاخص‌ها و مولفه‌های اصلی در هر کشور برشمرد و افزود: اگر امنیت نباشد علم، اقتصاد و رفاهی وجود ندارد؛ نیروهای مسلح دارای ویژگی‌های بارزی هستند و این ویژگی‌ها باعث شد که بدنه نیروهای مسلح در مقاطع حساس پیش از انقلاب با بیعتی تاریخی در 19 بهمن ماه 1356 حرکتی موج آفرین ایجاد کنند و مسیر پیروزی انقلاب را هموار سازند.

معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مردمی بودن را ویژگی دیگر نیروهای مسلح و رمز پیروزی نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: بصیرت و هوشیاری، معنویت محور بودن، حفظ وحدت، همراهی و همکاری با یکدیگر و پشتبانی از مردم و خدمت رسانی به مردم از ویژگی‌های نیروهای مسلح است.

وی افزود: نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکلی جدید به خود گرفتند، نیروهای مردمی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین کینه توزی دشمنان در کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آمل، آذربایجان و .... کلید خورد، اما نیروهای مسلح این فتنه‌ها را خاموش کردند.

یوسفی‌خوش‌قلب با بیان اینکه نیروهای مسلح شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلا بکرده است، گفت: خوشحالیم که ایران اسلامی یکپارچه مانده و خاکش به یغما و تاراج نرفته است.

وی یادآور شد: هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت نیروهای مسلح با پیروزی به پایان رسید و تقدیم هزاران شهید، بهای این ظفرمندی بود. استکبار به خیال خود به دنبال تکه تکه کردن گنجینه‌ زرخیز ایران اسلامی از خوزستان تا شمالغرب و از اروند رود تا خلیج فارس بود تا کشور را چپاول نماید اما نتوانست.

معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: در دوران سازندگی، شاهد حضور همه جانبه نیروهای مسلح بودیم و هستیم؛ "ما می توانیم" ها امروز کشور را به دستیابی به تجهیزات روزآمد دنیا از بیگانگان دنیا بی‌نیاز کرده است. برخی از فریب خوردگان که تجهیزات رونمایی شده در سال‌های اخیر را غیرواقعی می‌دانستند امروز فریادشان بلند است که "چرا پهباد ایرانی، چرا ناو و ناوشکن و موشک ایرانی" که این چراها از سر عجز دشمن است.

وی افزود: هر گاه گره‌ای به کار ملت بیفتد، نیروهای مسلح آماده و مشکل گشایی می‌کنند، حوادث طبیعی بسیاری را سال‌های اخیر شاهد بودیم و نیروهای مسلح از این آزمون‌ها نیز سربلند بیرون آمدند و محبوبیت آنها در چشم و نگاه ملت و رهبر فرزانه انقلاب هر روز بیش از گذشته می‌شود.

یوسفی‌خوش‌قلب با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز با صلابت‌تر از همیشه، ولایت‌مدار و انقلابی در خدمت نظام مقدس انقلاب اسلامی هستند، گفت: نیروهایی مسلح در تولید تجهیزات خودکفا، در تولید علم پرتوان، در فرهنگ و باور مکتبی و روحیه انقلابی درخشان و با ملت صادق هستند.

معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: آسمان کشور از گزند هر پرنده و جنگنده کشور در امان است و مرزهای آبی حریم امن ما است. امروز نگاه ما به دستان دشمنان نیست، تانک‌های ما با نام و نشان وطنی تولید می‌شود و جنگنده‌های وطنی همچون ساعقه طوفان وار بر سر دشمن می‌بارد و آسمان امنی را برای مردم ایجاد کرده است ناوها و ناوشکن‌های وطنی در آب‌ها حضور دارند تا ایران و ایرانی در آرامش باشد و دشمن در این شرایط در حسرت و نگرانی است.

وی تاکید کرد: دشمن از سیر و سلوک معنوی و مکتبی بودن سیدالشهدا بودن نیروهای مسلح ناخرسند است. از الگوهایی همچون صیادها، سلیمانی‌ها، باکری و همت‌ها و ... در این نیروها نگران است؛ دشمن در تمامی عمر انقلاب اسلامی لحظه شماری می‌کند و منتظر یک روز است تا بتواند نیروهای مسلح را تضعیف کند اما زهی خیال باطل. امروز نیروهای مسلح قوی‌تر از همیشه جان در طبق اخلاص گذاشته‌ و در لوای فرماندهی کل قوا، تمامی تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و در صورت لزوم به آنها پاسخی دندان شکن خواهد داد.

یوسفی‌خوش‌قلب بیان کرد: امروز دوران دفاع مقدس به افتخاری برای کشور تبدیل شده است. کشور امروز در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد و شعار "ما می‌توانیم" به "ما توانستیم" تبدیل شده است. کشور و نیروهای مسلح در اوج خودکفایی هستند، ناوهای تمام ایرانی به دریا نوردی به دور در دنیا می‌روند، موشک‌ها ما با دقت تمام دشمنان ما را در دوردست هدف قرار می‌دهند، خلیج فارس دیگر محل گذر و جولان ناوهای بیگانه نیست، قدرت دفاعی بازدارندگی ما به الگویی برای ملت‌های آزادی خواه تبدیل شده و رژیم کودک‌کش و منحوس صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: این هماهنگی‌ها نشان از اقتدار فرزندان این ملت در نیروهای مسلح دارد؛ ملت بصیر ایران اسلامی می‌دانند که امنیت، اتفاقی نیست، جهادی است؛ با جهاد و تلاش به امنیت پایدار خواهیم رسید و آن را تقدیم نظام و مردم شریفش خواهیم کرد.

اقتدار نیروهای مسلح مانع تعرض دشمن به نظام اسلامی است

هرگونه توطئه و ناامنی در مرزها را برنمی‌تابیم

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امروز شاهد ادامه برکات هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: ملت همیشه پشتیبان ملت و ملت نیز پشتیبان نیروهای مسلح بوده و هستند؛ همه با کرامت، عدالت، امنیت و تواضع مثال‌زدنی رابطه حکیمانه، خردمندانه و خداپسندانه همانگونه که مقام معظم رهبری و حضرت علی‌(ع) فرمودند در راه دفاع از عزت و شرف اسلام و انقلاب اسلامی، در مقابل با توطئه دشمنان داخلی و خارجی می‌ایستند و مقاومت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه هر نوع توطئه‌ای در مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست، گفت: همسایگان ما در مرزهای جمهوری اسلامی ایران باید توجه داشته باشند که انقلاب اسلامی از منافع، مصالح و امنیت خود و امنیت مرزهایش با قدرت دفاع می‌کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به جریانات اخیر در مرزهای شرقی کشور ادامه داد: برخی تصور نکنند که می‌توانند برای جمهوری اسلامی ایران ناامنی ایجاد کنند در مرزهای شمالی نیز عده‌ای تصور نکنند که می‌توانند مسیر استراتژیک ایران با چین را می‌توانند بر ما ببندند و پنجاه کیلومتر مرزهای ایران با ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: تصور نکنند که اسرائیل می‌تواند رد این مرزها نفوذ کند این یک خیال باطل و واهی است؛ صدام با همه همراهی که نظام‌های سلطه با آن داشتند هیچ غلطی نکرد و این درسی برای دیگرانی است که علیه انقلاب اسلامی به دنبال توطئه و ایجاد ناامنی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ملت ایران با همه وجود در همه عرصه‌ها از منافع ملی، عزت ملی و اقتدار ملی خود تمام قد دفاع خواهد کرد؛ اگر امروز هم به تماشای قدرت نظامی و اقتدار نیروهای مسلح نشسته‌ایم به این معناست که ما با همه وجود از نیروهای مسلح حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عزت کشور، عزت همه است و همگی پای شرف، اقتدار و عزت کشور با قدرت ایستاده‌ایم و دشمنان جمهوری اسلامی ایران فریب شیادهای دروغگو و حقه‌بازهای سیاسی را نخورند چرا که این شیادان در بین ملت پایگاه و ارزشی ندارند.

اقتدار نیروهای مسلح مانع تعرض دشمن به نظام اسلامی است

 

معنویت، ایمان، جهاد و شهادت ما را به پیروزی رساند

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: همه امت اسلامی به خوبی می‌دانند که ایران اسلامی یک جنگ بزرگ، طولانی و مستمر که از ابتدای انقلاب شروع شده و ادامه دارد و امروز هم در شرایط جنگ ترکیبی با دشمن هستیم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک نماد در این چهل‌وچهار ساله انقلاب می‌درخشد. در مقطعی که همه کسانی که در تعاملات و ارتباط و ذی‌نفوذ بودند در نظام بین‌الملل اختلافات را کنار گذاشته و علیه انقلاب اسلامی متحد شدند، جنگی که نابرابری‌های فراوانی در تمام مولفه‌های قدرت آن وجود داشت.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: آن چیزی که ما را به پیروزی رساند، معنویت، ایمان، جهاد و شهادت بود. در دوران دفاع مقدس آیه‌های قرآن تفسیر شد.

سردار کریمی با یادآوری اینکه به اعتراف دشمن، ایران به دست امام خمینی(ره) توانست پارادایم جدیدی را به مولفه‌های قدرت اضافه کند که آن معنویت بود، گفت: این مولفه همه محدودیت‌های ما را حل کرد و توانستیم به این سطح از اقتدار دست پیدا کنیم که به اعتراف دشمن بسیاری از قله‌ها و سنگرهای کلیدی دنیا را فتح کردیم.

وی افزود: مهم‌تر از همه فتح قلوب است که اتفاق افتاده است در مراسم شهادت سردار سلیمانی دیدید که یک دنیا این حضور را تحسین و دشمن را مزمت کردند و این چیزی جز محبت سرباز اسلام نبود که در قلوب مردم جای داشت.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در شرایطی یاد شهدا را گرامی می‌داریم و به همه رزمندگان این جبهه که همه ملت طی تمامی این سال‌ها مستحکم پشت سر رهبری ایستاده‌اند و امروز شاهد زبونی دشمن در همه عرصه‌ها هستیم.

سردار کریمی با تاکید بر ولایت‌مداری و ایستادگی ملت ایران گفت: روزی شاهد این خواهیم بود که لانه‌های عنکبوتی دشمنان یکی پس از دیگری فروخواهد ریخت و پرچم این انقلاب به دست حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار