خبرهای داغ:
دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم از ویژه برنامه‌های نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر( عج ) در قم خبر داد. تجمع ۱۰ هزار نفری عهد جانان در مسجد جمکران از جمله این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۹۵۴۰۷۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم در یک نشست خبری گفت: مهدویت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که علیرغم همه تلاش‌ها و فعالیت‌ها، مظلوم واقع شده و مراکز و دستگاه‌های فرهنگی آنگونه که شایسته است هنوز به آن نپرداخته‌اند .

وی با بیان اینکه این بنیاد متکفل گسترش برنامه‌های عمومی مهدویت است و مخاطبان آن، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان هستند، گفت: تربیت دانشجوی رشته مهدویت در سطوح ۳ و ۴ حوزه برای ایفای نقش موثر پس از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان کارشناس مهدویت در میان مردم، جوانان، مساجد، دانشگاه‌ها و… و پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات از جمله اقدامات این دبیرخانه است.

دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم از تجمع ۱۰ هزار نفری "عهد جانان"در مسجد جمکران با سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی و آیت‌الله اعرافی خبر داد و افزود: این برنامه ویژه و مهم با همکاری بنیاد مهدویت و با شعار «اجتماع منتظران بیعتی برای همیشه» برگزار خواهد شد.

وی افزود: نیروهای مسلح نیز صبح روز دوشنبه نهم ربیع‌الاول ، اجتماع عظیمی تحت عنوان عهد سربازی با حضور سردار باقری خواهند داشت و در مدارس آموزش و پرورش هم «زنگ مهدویت » به صدا در خواهد آمد.

شهیدی برگزاری ویژه نشست‌های شناختی و پاسخگویی به شبهات را در مدارس حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه خواند و گفت: برنامه‌های ویژه در فضای مجازی از نهم تا هفدهم ربیع‌الاول در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دانشگاهی و حوزوی اجرا خواهد شد. همچنین هر شب ساعت ۲۰ در شاد و آپارات برنامه زنده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال مسابقه ملی «نقش خاتم» با محوریت حفظ و مفاهیم چهل حدیث از مجموعه احادیث امام عصر( عج ) برای نهم ربیع‌الاول پیش‌بینی شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه کتاب‌ها ، مشاهده پوسترها و شنیدن پادکست‌های احادیث در این مسابقه حضوری چشمگیر را رقم بزنند.

دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "عهد یاری" از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام است، گفت: خادم‌یاری حضرت را می‌توان در تمام سطوح زندگی ترسیم کرد؛ بنابراین به‌عنوان یک نیاز، طرح خادمی امام زمان( عج ) در بخش جوانان و نوجوانان را با عنوان عهد یاری آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم دراین ایام با برگزاری نشست‌های مهدوی در مساجد و پشتیبانی علمی و محتوایی بنیاد حضرت مهدی موعود( عج ) و مرکز تخصصی مهدویت حوزه‌های علمیه و نیز به‌‌کارگیری ۵۰۰ کارشناس پاسخگوی شبهات مردمی باشیم.

شهیدی گفت: گسترش معارف مهدویت و مبارزه شناختی و معرفتی با فرقه‌های انحرافی نوپدید از جمله اهداف بنیاد حضرت مهدی موعود به شمار می رود که در این راستا برگزاری پویش جشن دختران با همکاری ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت از دیگر برنامه‌های نهم ربیع‌الاول است.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری مهدویت برآن است تا قم به عنوان یک شهر در تراز جامعه منتظر، الهام‌بخش آموزه‌های مهدویت ، سلوک منتظرانه و پذیرش گفتمان انتظار در سطح کشور و جهان باشد، گفت: برپایی نشست‌های معرفتی به‌عنوان مهم‌ترین راه‌حل مقابله‌ای با آسیب‌های شناختی از جمله فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی خادم‌یاران مهدوی و این بنیاد است که امیدواریم با راه‌اندازی قرارگاه‌های محله‌ای و پیگیری این امور، منادی نگاه جدید و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر( عج ) و جریان مهدویت به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار