آزادی خبر داد

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در همدان

همدان-مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص با فراوانی ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۵۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هادی آزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شد و برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص با فراوانی ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: شعار این هفته «ما متحدیم» است و با هفته وحدت تقارن دارد و برنامه‌ها در سطح مساجد و محلات برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه امسال کنگره را در پیش داریم، برنامه‌ها در این راستا است، بیان کرد: در برنامه «فصل شیدایی» بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این برنامه دیدن کردند.

وی ابراز کرد: از ۲۹ شهریور ماه رسما هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود که از افتخارآفرینی پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد، ۳۰ شهریور ماه روز گرامیداشت شهدا است، رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه با مدیریت سپاه انصارالحسین(ع) در مرکز استان و پنج شهرستان برگزار خواهد شد و بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس در این روز است؛ همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا در این روز انجام می‌شود.

آزادی ادامه داد: اول مهرماه برنامه گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹ به میزبانی پایگاه سوم شکاری در مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، دوم مهرماه بزرگداشت شهدای سلامت، جشنواره «افتخار من» در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان توسط دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود که از پوستر این جشنواره در همايش ۲۹ شهریورماه رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: سوم مهرماه روز تجلیل از خانواده معظم شهدا نامگذاری شده که بیش از ۳ هزار سرکشی از خانواده معظم شهدا انجام شده و اهدای «نشان سرو» را در دست اقدام داریم؛ ششم مهر ماه مراسم غبارروبی مزار شهدا در ۲۱۰ نقطه استان در گلزارهای مطهر به صورت سراسری در استان انجام می‌شود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، بیان کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره هنری «فانوس حرم» در سالن شهید آوینی، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر استان، برپایی میز خدمت در ادارات، رونمایی از ۵ جلد کتاب دفاع مقدس، نواختن «زنگ مقاومت» در مدارس استان به صورت همزمان، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده‌روی خانوادگی و کوهنوردی، اجرای برنامه‌های هنری از جمله تئاتر خیابانی، خوشنویسی و سرود و برنامه ویژه کودکان و نوجوانان توسط دستگاه‌های مرتبط و کانون پرورش فکری کودکان و تولید و پخش برنامه‌های متنوع از طریق صدا و سیما نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مختلف، اجرای پویش «نذر خون» به نیابت از شهید حاج حسین همدانی، تجلیل از بسیجیان، رزمندگان، خادمان مساجد، هنرمندان و نخبگان، برگزاری رزمایش کمک مومنانه، نشست‌های بصیرتی و افتتاح ۵ یادمان شهید گمنام و خوشنام در ارتفاعات الوند به عنوان یک پایگاه فرهنگی را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

خانلر دبیر جشنواره هنری فانوس حرم نیز اظهار کرد: حدود ۲۳۰ اثر به دبیرخانه رسیده که ۱۸ اثر به جشنواره کشوری رسیده که ۲۶ شهریور ماه در تبریز در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

در پایان این جلسه از پوستر هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار