سردار ظفری:

یکی از دستاوردهای دفاع مقدس قدرت بازدارندگی ما است

همدان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس قدرت بازدارندگی ما است که نیاز به بازخوانی دارد و باید از دیدگاه‌های مختلف در این خصوص بحث شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۴۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و ایام ماه ربیع الاول اظهار کرد: برنامه‌های تکراری در هفته دفاع مقدس خاصیت خود را دارد و اگر برنامه‌ها تکرار نشوند به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگ برای ما یک نعمت بود و از این اقدام ناراحت نیستیم، افزود: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس قدرت بازدارندگی ما است که نیاز به بازخوانی دارد و باید از دیدگاه‌های مختلف در این خصوص بحث شود؛ در دفاع مقدس، قدرت بازدارندگی پیدا کردیم و از مرزهای جغرافیایی فاصله گرفتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همین که باب شهید، شهادت و ترویج فرهنگ شهید و شهادت رواج پیدا کرده این همان قدرت بازدارندگی است.

وی ابراز کرد: باید در حوزه امنیت ملی ناگشوده‌های دفاع مقدس را باز کنیم و تفاوت امنیت ملی و جمهوری اسلامی با دیگر کشورها را ببینیم ؛ امروز حوزه امنیت انقلاب اسلامی، کل دنیا است و هر اتفاقی در دنیا می‌افتد ما یک سهمی در آن داریم.

سردار ظفری با بیان اینکه دفاع مقدس ما فرق دارد و خورشید انقلاب اسلامی عالم تاب می‌شود و در ذهن فرزندان باید شکل بگیرد، گفت: طلیعه فرج را می‌بینیم و اتفاقاتی در دنیا می‌افتد که بیشتر باید تامل کنیم و نانوشته‌ها و نادیده‌ها و ناگفته‌های دفاع مقدس مشخص می‌شود.

وی گفت: باید حکومت جهانی تشکیل شود؛ تمام شهدای ما فدایی حکومت جهانی شدند، ما نباید گرفتار برخی مسائل شویم؛ باید سمت خلاقیت و نوآوری برویم چراکه کهنه شدن در شأن و جایگاه خبرنگار و خبررسان انقلاب اسلامی نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز کرد: باید دفاع مقدس را بشناسانیم و صاحب قدرت و تحلیل باشیم؛ باید تلاش کنیم در نشست‌های تخصصی اینها را بشناسانیم؛ باید روحیه مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی داشته باشیم و از شرایط عادی عبور کنیم و ضرورت دارد از این مراحل عبور کنیم؛ باید شاخص‌های دفاع مقدس را به جوانان خود نشان دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام بیان کرد: در طلیعه ورود به هفته دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریور ماه در همایش تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در همه عرصه‌ها با عنوان «از دیروز تا امروز» تجلیل خواهد شد که ۵۰۰ هزار نفر از آنها خانم هستند و بیش از ۲۲هزار نفر آن از استان همدان هستند که به مرور در طول سال انجام می‌شود که این مراسم در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار می‌شود.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مابقی تجلیل شدگان علاوه بر رزمندگان پیشکسوت، از جوانان و نوجوانان نسل کنونی نظیر جوانان هنرمند، نویسنده، امدادگر و پزشک هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال «فصل شیدایی» را داشتیم که پیوندی با دفاع مقدس و تاریخ اسلام داشت، عنوان کرد: امسال سال خاصی برای ما بود و باید بتوانیم از این اندوخته‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: برای کنگره شهدای همدان، یک هزار و۸۰۰ یادواره شهدا در سطح استان برنامه‌ریزی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار