مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه با انتقاد از عدم سالن بزرگ و مناسب برای اجرای همایش های ملی و مذهبی است، گفت: آیین تجلیل سه هزار و ۵۰۰ پیشکسوت جهاد و شهادت این شهرستان را به ۵۰۰ نفر در هفته دفاع مقدس تقلیل داده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۸۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

تربت‌حیدریه فاقد سالن بزرگ برای تجلیل از یادگاران دفاع مقدس است

 

به گزارش خبرگزاری  بسیج خراسان رضوی  از تربت‌حیدریه، مهدی باقرزاده اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفته شده هم‌زمان با سراسر کشور در هفته دفاع مقدس مراسم «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» را با حضور سه هزار و ۵۰۰ نفر پیشکسوت و یادگاران دفاع مقدس این شهرستان برگزار کنیم، اما ازآنجاکه در این شهرستان سالنی با چنین گنجایشی وجود ندارد، لذا تعداد آن را به ۵۰۰ نفر تقلیل داده‌ایم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس امسال قرار است از بانوانی که در آن دوران چه به‌عنوان رزمنده یا کادر درمان و چه به‌عنوان همسر رزمندگان نقش‌آفرینی کردند و همچنین بانوانی که اکنون در نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند نیز، دعوت و از زحمات آنان قدردانی شود.

باقرزاده با اشاره به عدم فضای مناسب برای مراسم تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس در تربت‌حیدریه، بیان کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اینکه نیمی از مهمانان امسال را بانوان تشکیل می‌دهند، باید گفت علاوه بر کاهش پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس در مراسم تجلیل حتی در تهیه فضای مجزا و مناسب ویژه بانوان نیز، با مشکل روبرو هستیم.

باقرزاده تصریح کرد: براین‌اساس بخش کثیری از یادگاران آن دوران طلایی را دستگاه‌های اداری و در داخل سازمان خود تجلیل خواهند کرد.

وی اعلام کرد: البته علاوه بر این همایش بزرگ، پنجم مهرماه نیز همایش خاص پیشکسوتان در مزار بی‌بی‌حسنیه برگزار خواهد شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۴ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد  ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد می‌باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار