گردهمایی ۲۵۰ نفر از شیعیان اندونزی همزمان با سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۰۱۸
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد،  گردهمایی ۲۵۰ نفر از شیعیان اندونزی همزمان با سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این گردهمایی مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) دو تن از خاندان خود را بضعه خود معرفی کرده است، دختر گرامی خود حضرت زهرا (ع) و امام رضا (ع).

حجت‌الاسلام سید محمد ذوالفقاری گفت: رسول اکرم (ص) فرمودند: «همانا فاطمه (س) پاره تن من است، هر کس او را آزار نماید مرا آزار کرده، و هر کس او را شاد کند، مرا شاد کرده است»، همچنین در روایتی دیگر نقل فرمودند: «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید».

وی افزود: رسول گرامی اسلام (ص) با تلاش و کوشش بسیار و طی ۲۳ سال، آئین، دین، مکتب جدید و متعالی را در جامعه جاهلیت آن روز پایه گذاری کردند و مردم دور از تمدن واخلاق کریمانه را براساس تعالیم الهی تبدیل به مردمی مومن، متدین و انسان‌هایی الهی و آسمانی کرد.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) با جامعه‌ای مواجه بودند که حتی فرزندان خود را می‌کشتند و ایشان با ابزار اخلاق توانستند این جامعه را تغییر دهند و به جامعه‌ای مسلمان، متدین و مومن تبدیل کنند.

وی ادامه داد: اخلاق همان مولفه‌ای است که پیامبر (ص) فلسفه بعثت خود دانستند و فرموند: «من مبعوث شدم تا مکارم و خوبی‌های اخلاقی را رشد دهم» در واقع رسول گرامی اسلام (ص) به واسطه اخلاق کریمانه‌ای که داشتند توانستند مردم را به سوی خود جذب کنند و طی مدتی کوتاه به شکل معجزه آسایی اسلام را منتشر کنند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: ما نیز به تاسی از رسول مکرم اسلام (ص) می‌توانیم با اخلاقی نیکو مردم را به دین اسلام دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در رفتار نشانه قبولی زیارت است همه ما باید از فرصت زیارت بهره بیشتری ببریم و در واقع کسی که به زیارت ائمه اطهار (ع) مشرف می‌شود باید ایمان و اخلاقش قوی‌تر از قبل باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار