خبرهای داغ:
تبریز- مسئول بسیج کارمندی سپاه عاشورا از برگزاری اجلاسیه ۳۳۰ شهید کارمند آذربایجان شرقی تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۶۰
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدعلی ریحانی خواه در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاسیه ۲۷ شهریور و دیل کنگره ملی ۱۰هزار شهید استان برگزار می شود و سخنران وِیژه آن سردار پورجمشیدیان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در طول دوسال اخیر ۱۴۸ شهدای یادواره شهدای کارمندی برای این شهدا برگزار شده و اختتامیه این یادواره ها با عنوان اجلاسیه برگزار خواهد شد که در آن تمثال شهدای کارمندی نیز با مشخصات آن ها در این اجلاسیه به نمایش در می آید.

ریحانی خواه ادامه داد: علیرغم اینکه دسترسی یه آثار و عکس همه شهدا سخت بود ولی تلاش کردیم همه این آثار و تصاویر از شهدا را جمع آوری کنیم که پس از این اجلاسیه نیز در قالب کتابی چاپ خواهد شد.

وی همچنین از رونمایی  کتابی با عنوان «حجت لشکر و بهجت لشکر» در این اجلاسیه خبر داد و گفت: این کتاب حاوی زندگی نامه و خاطراتی درباره  شهیدان داود و حجت علوی از نیروهای تخریب است که در این راستا توسط بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه عاشورا تهیه و تدوین شده است.

ریحانی خواه بیشترین آمار شهدا را که در واقع ۵۰درصد آن ها را شامل می شود متعلق به تبریز و ۵۰درصد را نیز متعلق به دیگر شهرستان دانست و افزود: پس از تبریز نیز بیشترین آمار شهدای کارمندی متعلق به مراغه بوده و بیشترین شهدای کارمندی استان نیز متعلق به جهاد کشاورزی است.

برگزاری اجلاسیه ۳۳۰ شهید کارمند آذربایجان شرقی/ رونمایی از کتاب حجت و بهجت لشکر

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری یلدواره، اجلاسیه و کنگره های شهدا زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: فیلمی نیز از شهید کسایی که سال ها پیش به عنوان شهید شاخص کارمندی کشور مطرح شده به مدت ۱۹ دقیقه در این اجلاسیه به نمایش در »ی آید که در آن خانواده و همرزمان شهید درباره شهید کسایی خاطرات و مطالب خود را بازگو می کنند.

ریحانی خواه در بخش دیگر سخنان خود ا بیان اینکه ۵۹هزار کارمند در استان مشغول خدمت هستند، اعلام کرد: ۷۴درصد آن ها بسیجی بوده و در بسیاری از فعالیت های بسیج حضور چشمگیر دارند که از آن جمله به برپایی میزهای خدمت توسط آن ها می توان اشاره کرد.

وی برپایی میزهای خدمت برایرسیدگی به مشکلات مردم بخصوص در مناطق محروم و روستایی از رسالت های مهم بسیج کارمندی عنوان و بیان کرد: در این راستا بسیج کارمندی و مدیران ادارات همیشه پای کار بوده و توانستند به بسیاری از مشکلات در روستاها رسیدگی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار