خبرهای داغ:
همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش، همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همراه با سوگواری و نوحه‌سرایی مردم عزادار در شهرستان های شرق استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۷۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر و هرسین برای نمایش اوج شور و دلدادگی برای شهدای کربلا و اسرای دشت نینوا، همنوا با عزاداران در کربلای معلی همراه با اشک حسرت از جاماندگی این همایش میلیونی عزاداری کردند.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که نمادی از عاشقی و دلدادگی است، در شهرستان های شرق کرمانشاه هزاران نفر از عزاداران با در دست داشتن بیرق های سیاه و تشکیل دسته های عزاداری در خیابان های این شهرستانها به سمت آستان‌مقدس امامزاده‌ها و قبور مطهرشهدا حرکت کردند.

مردم شهر عشاق‌الحسین کنگاور برای بهره مندی از این ثواب پس از پیاده‌روی از میدان سردار دلها در حسینیه شهدا گرد هم آمده زیارت اربعین را زمزمه کردند و با روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی کربلایی کریم عبدالملکی بر سینه زدند و اشک ریختند.

جامانده های قافله زوار اربعین بر ولی خدا، بنده نجیب و برگزیده اش سلام کردند و بر مظلومیت حسین(ع) گواهی دادند.

مردان و زنان شهرستان صحنه نیز که رفتن به کربلا قسمتشان نشده بود در امامزاده بابا ولی الدین(ع) روستای سردار آباد روبه قبله ایستاده و با حسین(ع) عهد کردند که همیشه پیرو و یاریگرش باشند.

مراسم جاماندگان اربعین در شهرستان سنقرکلیایی با سخنرانی حجت الاسلام اکبری امام جمعه شهرستان و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات مذهبی در حرم مطهر امامزاده احمد(ع) برگزار ‌شد.

شوق اربعین پیر و جوان و خردسال را از خانه ها بیرون کشیده و در امام‌زاده احمد(ع) کنار هم جمع کرده بود و هر کسی به طریقی قلبش را عازم کربلا می کرد تا از ثواب و فضیلت این روز بی نصیب نماند.

سوگواران حسینی در شهرستان هرسین نیز که امسال توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتند، به رسم سال‌های گذشته در مسیرهای از پیش تعیین شده پیاده رفتند و در عزای حسینی بر سر و سینه زدند.

عاشقان حسینی در مسیر اول از مسجد صاحب‌الزمان (عج) تا امام زاده‌مهدی (ع) و مسیر دوم از میدان جمهوری تا امام زاده‌ مهدی(ع) این شهر طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.

جاماندگان حسینی در این مراسم که با وجود هوای گرم برگزار شد، با سردادن شعار «لبیک یا حسین (ع)»، از مولای خود عاجزانه و با دلی اندوهگین خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین سال آینده را نصیب آن‌ها کند.

در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هرسین، موکب‌هایی برپا شده بود و به زائران در این اجتماع عظیم خدمات ارائه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر، آش، شله زرد و غذای نذری از عزاداران پذیرایی کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) در مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه برگزار شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار