حجت الاسلام علی پور در جمع بسبجیان اردل، با استفاده از آیات و روایات گفت: روح انسان مثل جسم انسان نیاز به نشاط معنوی دارد.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۱۰
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردل، در جمع بسبجیان دوره تکمیلی گفت: حضرت امام علی علیه السلام در حکمت 89نهج البلاغه فرمودند: "إِنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ تَمَلُّ کَمَا تَمَلُّ الْأَبْدَانُ فَابْتَغُوا لَهَا طَرَائِفَ الْحِکَمِ؛ این دل ها مثل بدن ها خسته می شوند پس برای رفع خستگی آنها حکمت ها و دانش های تازه را جستجو کنید".

حجت الاسلام عینعلی علی پور، به شرح حدیث پرداخت و ادامه داد: بدن انسان با تغذیه مناسب و ورزش سالم و تفریحات درست رفع خستگی می کند دل و روح با حکمت های باطراوت و تازه رفع خستگی می کند. حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام به فرزندش سفارش می فرمودند:" اَحیِ قلبَکَ بِالموعِظَهِ،  دلت را با موظعه و اندرز زنده نگه دار".

کارشناس مسایل مذهبی، با تلاوت آیه 57 سوره مبارکه یونس "یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ" افزود: خداوند درباره قرآن و آیات نورانی آن می فرماید:ای مردم: شما را از پروردگارتان موعظه ای همراه با شفای آن برای مرض ها در سینه هاست رسیده و هدایت و رحمتی برای مومنان می باشد.

وی گفت:با کلمات حکیم و زیبا و سنجیده شده قلب و روح انسان با نشاط می شود،خستگی آن از بین می رود، از روایات برداشت می شود ورزش و تفریح سالم و مزاح های بدون معصیت هم در خستگی روح و جسم موثر است  و هم جسم و هم روح را بایستی همواره با نشاط نگه داشت تا انسان را به سعادت برسانند و احساس پوچی و خستگی و بی حالی جسم و روح را سعی کنیم با رعایت نکات برداشتی از روایات  از بین ببریم و همواره با نشاط و خدایی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار