خبرهای داغ:
در سیزدهمین سال متوالی، کاروان زیارتی پیاده حرم حضرت احمد بن موسی از فیروزآباد فارس وارد شیراز شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۳۸
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

 حمیدرضا مکارم‌نیا مسئول کاروان پیاده حضرت احمدبن موسی (ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: کاروان پیاده زیارتی احمدبن موسی(ع) از فیروزآباد فارس مسافت ۱۳۰ کیلومتری را طی کرده و امروز وارد شیراز شد.
وی با اشاره به اینکه این سفر زیارتی پیاده ۵ روز از فیروزآباد تا شیراز طول کشیده تصریح کرد: این کاروان از سفر مقام معظم رهبری به استان فارس در اردیبهشت ۱۳۸۷ راه‌اندازی شده و مروز، سیزدهمین سفر خود را با زیارت مرقد مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به پایان می‌رساند.
مکارم نیا گفت: مقام معظم رهبری در آن سفر در جمع علما بیان فرمودند که هر کس به هر طریقی که می‌تواند جایگاه حضرت احمدبن موسی(ع) را بیان کند، و ما بعد از دو ماه از سفر معظم الله به فارس این کار را آغاز کردیم و اولین کاروان عازم شیراز شد.
وی با بیان اینکه از آن سال به بعد هر ساله بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ زائر را برای این سفر ۵ روزه پیاده ساماندهی می‌کنیم، ادامه داد: در این ۱۳ سال در ایام مختلف کاروان‌های زیادی را از سراسر استان ساماندهی کرده و به حرم مطهر احمد بن موسی اعزام کردیم از جمله برای پرشور برگزار کردن عید غدیر، در ایام غدریر، نیمه شعبان و ایام دهه کرامت.
مکارم‌نیا با اشاره به اینکه امسال کاروان پیاده فیروزآباد فارس در دهه سوم محرم و ایام شهادت امام سجاد(ع) این مسیر را طی کردند، ادامه داد: این کاروان به نام «شهدای حرم» تشکیل شده و شعارمان هم این است که آمده‌ایم به دنیا بگوییم هر کدام از ما را بکشید از خون پاک این جوانان، صدها جوان عاشق اهل بیت به پا می‌خیزند و نمی‌گذارند علمی که حاج قاسم عزیز ما در این راه بلند کرد بر زمین بماند.
وی تاکید کرد: ما همه آمده‌ایم تا به ندای رهبر لبیک بگوییم و همه جان نثار رهبریم.
مکارم‌نیا با بیان اینکه این کاروان از هر شهرستان سالی یک بار چنین برنامه‌ای دارد، جنس کار را هیئتی دانست و گفت: این برنامه عملاً تمرینی است برای پیاده‌روی اربعین تا به دنیا اعلام کنیم که ما برای زمین نماندن حرف رهبرمان، برای یک امامزاده‌ای که در استانمان داریم چنین می‌کنیم، حال اگر مولا و صاحبمان بیاید جان ما که در راه او ارزشی ندارد و ای کاش از جان بیشتر داشتیم تا فدایش می‌کردیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار