خبرهای داغ:

نقش رسانه در عرصه جهاد تبیین چشمگیر است

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: یکی از ابزارهایی که در حوزه عملیاتی سازی جهاد تبیین به ما کمک می کند، حوزه رسانه و تلاش های اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۹۵۳۱۸۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در آستانه هفدهم مرداد ماه، و در جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهید صارمی، شهید خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران بسیج پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان سرخه و چند تن از اصحاب رسانه شهرستان به همت نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در سالن جلسات فرماندهی برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی خبرنگار داشتن تعهد کاری است اظهار کرد: از مهم ترین ارکان مطالبه گری و صدای مردم و پل ارتباطی مردم و مسئولین، خبرنگاران هستند.

او افزود: اگر امروز می بینیم نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) و دیگر ائمه بعد از گذشت قرن ها به عزت، عظمت و پیروی از این نهضت افزوده می شود و حماسه مقاومت شهدای کربلا سرمشق ملت های ستمدیده ای چون یمن، سوریه، عراق و امثال آن در جهت غلبه بر یزیدیان زمان می شود و از طرفی تمثال مبارک افرادی چون شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و غیره در بین امت های اسلامی خودنمایی می کند، علاوه بر سنت الهی حاصل حضور خبرنگارانی هست که حماسه حسینی را از ابتدای قیام تا ظهر عاشورا و اسارت، تمام وقایع را تاکنون با حفظ امانت برای مردم بازگو می کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان تصذیح کرد: لذا در دورانی که با تحریف حقیقت و اعتقادات، باورهای دینی مردم را نشانه می روند؛ خبرنگاران متعهد با عمل به جهاد تبیین در حراست از مرزهای اعتقادی و سیاسی می توانند نقش ارزنده ای را ایفا کنند.

فرزین در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است خبرنگاران با جهاد تبیین و اطلاع رسانی به موقع، حرکات و اقدامات گمراه کننده دشمن را خنثی کنند.

در ادامه این برنامه نیز سرهنگ محمدمهدی ادهم فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما در جایگاه رسالت پاسداری خود به آن توجه داریم و در این مسیر دست یاری و استمداد به سوی شما دراز می کنیم، عرصه جهاد تبیین و تحقق این مهم است.

او افزود: یکی از ابزارهایی که در حوزه عملیاتی سازی جهاد تبیین به ما کمک می کند، حوزه رسانه و تلاش های اصحاب رسانه است. بر مبنای فرمایش های رهبر معظم انقلاب، اساس دشمنی که با اساس انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، مستکبرین عالم داشتند، شیوه های گوناگونی را برای غلبه بر انقلاب و جمهوری اسلامی پیاده کردند. یکی از شایع ترین جنایت ها، موضوع تحریم هایی است که در عرصه های مختلف و در حوزه های گوناگون زمانی بر علیه ملت عزیز ایران روا داشتند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه اضافه کرد: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم، شاید من و شما نتوانیم کار زیادی برای تحریم انجام دهیم، اما دشمن در حال انجام کاری است که ما در این حوزه می توانیم اقدام کنیم و مقام معظم رهبری از آن با تحریف نام بردند و مقام معظم رهبری در مقابل تحریم موضوع تحریف را اشاره کردند و فرمودند این دو، دو لبه ی قیچی هستند، یعنی اندازه ای که تحریف، سیاه نمایی و عدم بیان واقعیت اثرگذار است، خود تحریم اثر ندارد و تحریم و تحریف در راستای مقابله با مردم جمهوری اسلامی به کار گرفته شد.

ادهم تصریح کرد: با دروغ، با عملیات روانی و عدم انعکاس اخبار مثبت سعی بر این است مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و اخبار دروغ را به مردم نشان دهند. لذا در بیانیه گام دوم و کلام گوهربار رهبر معظم انقلاب، موضوع جهاد امیدآفرینی مطرح شده است.

او خاطرنشان کرد: در راستای عینیت بخشیدن به جهاد تبیین، آنچه که رهبر معظم انقلاب امروز به عنوان یک فریضه فوری، عینی و قطعی برای همه دوستداران کشور تعیین کردند، تلاش کنیم با بیان حقایق و انعکاس اخبار خوب این مهم محقق شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار