مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به تقویت زیرساخت های بخش آب خواف، گفت: در همین رابطه هزار و 460 میلیارد ریال در حوزه آب شرب این شهرستان مرزی سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۵۰۷
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، حسین امامی نشست با فرماندار خواف از اقدامات انجام شده و برنامه های آبفا در راستای تقویت زیرساخت های بخش آب این شهرستان مرزی مطالبی را ارائه و اعلام کرد: در همین رابطه هزار و 460 میلیارد ریال در حوزه آب شرب این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 880 میلیارد ریال پروژه آب برای شهرستان خواف برنامه ریزی شد که 3 پروژه آن شامل آبرسانی به پروژه مسکن ملی شهر خواف، آبرسانی به شهر خواف و 15 روستای مجتمع کلاته های بخش مرکزی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

وی توضیح داد: همچنین عملیات اجرایی 580 میلیارد ریال پروژه آبرسانی دیگر هم آغاز شده است که مهمترین آن ساخت 4 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب در شهر و روستاهای شهرستان خواف است و پیش بینی می شود پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین در نشست با فرماندار شهرستان خواف به مخزن ذخیره سازی آب شرب شهر سده این شهرستان به ظرفیت 300 مترمکعب اشاره و مطرح کرد: این وضعیت با کوچک ترین حادثه و اتفاق احتمالی همانند قطعی برق موجب بروز تنش در شبکه آب می شود.

امامی عنوان کرد: با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب شهر سده عملیات ساخت یک باب مخزن به ظرفیت هزار مترمکعب آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از تدوین برنامه جامع اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب شهرهای جدید التاسیس خبرداد و گفت: این اقدام ضمن کاهش هدر رفت، باعث رفع بخش زیادی از نیاز آبی شهر و روستاها و از جمله شهرستان خواف خواهد شد.

تخصیص 590 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان خواف

 در این نشست کاری فرماندار خواف، اظهار کرد: از این میزان اعتبار تخصیص یافته به شهرستان ۱۹۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات متوازن منطقه ای تامین شده است.

مهدی عباس پور افزود: همچنین 100 میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات در اختیار نماینده مجلس شورای اسلامی به شهرستان خواف تخصیص یافت.

عباس‌پور بیان کرد: این اعتبارات در سرفصل های دفاعی و حفظ نظم و امنیت عمومی،‌ امور قضایی، انرژی، حمل و نقل،‌ صنعت و معدن،‌ کشاورزی و منابع طبیعی،‌ منابع آب، توسعه خدمات شهری و عشایری، آب و فاضلاب،‌ بهداشت و درمان،‌ دین و مذهب، ورزشی، میراث فرهنگی،‌ آموزش و پرورش عمومی،‌ آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی،‌ امداد و نجات و حمایتی سرمایه ای اختصاص پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد:‌ علاوه بر اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و متوازن از محل اعتبارات در اختیار نماینده خواف و رشتخوار نیز طی امسال ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرستان خواف تخصیص یافت که با صرف این اعتبارات امسال ۱۰۸ طرح در این بخش‌ها اجرا می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار