رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری عاملین هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم در اراک خبر داد و گفت: متهمین این پرونده اکنون در بازداشت به سر می‌برند و به قید فوریت پرونده پس از تکمیل تحقیقات مورد بررسی و حکم قانونی صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۸۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع خبرنگاران، درخصوص اتفاقات اخیر در استان مرکزی گفت: اتفاقات ناگوار اخیر در روز تاسوعای حسینی که کام مسئولین و مردم متدین، فرهیخته، ولایتمدار و حسینی استان را تلخ کرد.

وی افزود: همه دستگاه‌های حاکمیتی استان مجموعه شورای تامین و دستگاه‌های نظارتی مجموعه حاکمیت، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و ... پای کار بودند تا متهمین و مجرمین این دو واقعه شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص اقدامات انجام شده درخصوص این دو پرونده تصریح کرد: هتک حرمت و اهانت به همسر شهید مدافع حرم در یکی از مراکز درمانی اراک روز ۲۸ تیرماه رخ داد؛ ایشان چهارم مردادماه شکایتی را علیه اهانت‌کنندگان داشتند؛ پس از وصول شکایت ایشان در روز ۱۱ مردادماه براساس دستور جلب از پیش صادر شده از سوی دادستان، متهمین جلب شدند.

موسوی اضافه کرد: درخصوص پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که یک زوج بودند در همان روز چهارشنبه که روز تعطیل بود، بازداشت شدند و اکنون در بازداشت به سر می‌برند و به قید فوریت پرونده پس از تکمیل تحقیقات مورد بررسی و حکم قانونی صادر خواهد شد.

وی به دیگر واقعه ناگوار در روز تاسوعای حسینی در اراک اشاره کرد و افزود: متهمان حادثه تاسوعا و هتک حرمت مقدسات حسینی در گلزار شهدای اراک که در چهارم مرداد ماه رخ داد، این پرونده در ۱۱ مرداد که روز تعطیلی استان بود، به دستگاه قضا واصل شد که در همان روز تعطیل قضات ما دستورات قاطع و قانونی را صادر کردند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: درخصوص این پرونده حدود ۱۸ نفر شناسایی شده‌اند که تاکنون ۵ نفر از آنان توسط ضابطین شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند که بلافاصله پس از تحقیقات مقدماتی با صدور قرار تامین قانونی بازداشت شده‌اند.

موسوی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قوت هرچه تمام باقی متهمین را نیز شناسایی و برخورد قاطع با آنها صورت خواهد گرفت، شاید مجازاتی که برای این متهمین اعمال می‌شود انتظارات را برآورده نکند. ابزار دست ما قانون بوده که فصل الخطاب همگان است، نباید انتظار برخورد خارق العاده و فرا قانونی از دستگاه قضایی وجود داشته باشد بلکه همه اقدامات طبق قانون و عادلانه و به دور از هیجانات در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار