خبرهای داغ:
رئیس حوزه علمیه مؤمنیه قم:

مهم‌ترین خصوصیات یاران امام حسین(ع) وفاداری بود

تبریز- رئیس حوزه علمیه مؤمنیه قم در آیین گرامی‌داشت تاسوعای حسینی در سپاه میانه، از وفاداری یاران اباعبدالله‌الحسی(ع) در کربلا به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص آن ها یاد و بیان کرد: ‌یاران آنحضرت دعوت ایشان را اجابت کرده و تا آخرین قطره خون پای عهدشان ماندند.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۴۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عبادالله خیریان، شرط عاقبت به خیری را دفاع از ولایت عنوان کرد و متذکر شد: تنها انجام فرایض و تعصب و تدین خشک و خالی نمی تواند نجاتگر انسان باشد بلکه ولایت مداری و در صف محبین ولایت قرار گرفتن، شرط اصلی عاقبت به خیری است.

   وی با اشاره با تاریخ اسلام بر عبرت گیری از تاریخ تاکید کرده و اظهار داشت: افرادی همچون زبیر که عمری در رکاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام، جنگیده و عبادت کرده بودند، بر اثر کج فهمی ها و القائات شیطانی فرزندانشان، دچار انحرافات اساسی شده، بر ولایت شوریدند و از مدار عاقبت به خیری خارج شدند.

   استاد حوزه های علمیه قم با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ، یزید و یزیدیان را مختص زمان امام حسین(ع) ندانسته و انذار کرد: هر کس باید به خویشتن خود مراجعه کند و ببیند چه خصوصیات مشترکی با یاران امام حسین یا دشمنانش دارد تا با اصلاح ویژگی های یزیدی درونش، خود را در صف یاران ولایت قرار دهد.

   حجت‌الاسلام خیریان با اشاره به خارج شدن عده زیادی از خواص از مدار ولایت در عصر کنونی، یادآور عزت آفرینی های امام خمینی(ره) و رهبری و قاطعیت آنان در برابر استکبار شد و افزود: عده ای اجازه دادند جوانان‌مان را گاو شیرده آمریکا مورد تحقیر و تجاوز قرار دهد این در حالیست که امام و رهبری برای انقلاب عزت آفریده و همواره آمریکا و استکبار جهانی را تحقیر کرده و قدرت پوشالی آنان را لگدمال کرده اند.

   این کارشناس مذهبی با یادآوری قتل و کشتارها، غارت ها و چپاول کشورهای اروپایی و استکباری، از موزه ۱۸۰۰۰ جمجمه فرانسه به عنوان یکی از نشانه آشکاری از افعال ضد‌انسانی این بی‌رحمان یاد کرد و متذکر شد: این‌هایی که امروز فریب ظاهر‌سازی‌های این جنایتکاران را خورده و با آنها هم‌سو و هم‌صدا شده اند باید بدانند که آنان هدفی جز خشک کردن ریشه های انقلاب و بازگرداندن دوباره اداره کشور به زیر چکمه های استکبار ندارند.

مهم‌ترین خصوصیات یاران امام حسین(ع) وفاداری بود

   حجت‌الاسلام خیریان تاکید کرد: مردم و مسئولین ما باید با درس گیری از واقعه عاشورا و وفاداری یاران امام حسین علیه السلام، خود را سپر تیرهای دشمن کنند نه اینکه بر روانه شدن این تیرها به سمت ولایت، کمک کنند.

   آیین گرامیداشت تاسوعای حسینی با سینه‌زنی و عزاداری کارکنان سپاه و اعضای حسینیه رزمندگان اسلام و با مداحی حسین ابوالقاسم زاده از یادگاران دوران دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار