زائران این بارگاه ملکوتی همزمان با ‌تاسوعای حسینی ندای «یا ابوالفضل» در حرم مطهر رضوی طنین انداز شد و به یاد مظلومیت علمدار باوفای دشت کربلا اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند و فریاد «وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی...» سردادند.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۳۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، تاسوعای حسینی در هر نقطه از ایران رنگ و بوی خاصی دارد اما در مشهد به واسطه وجود مضجع منور رضوی، حال و هوای ابراز ارادت به ساحت علمدار کربلا حضرت عباس (س) دارای ویژگی هایی خاص است.

همزمان با تاسوعای حسینی ندای«یا ابوالفضل» در صحن و سرای حریم ملکوتی رضوی طنین انداز شد و عزاداران حسینی در شبی که به نام نامی سقای تشنه لب دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) نامگذاری شده است با حضور در این حریم نورانی بر  مصیبت عباس بن علی(ع) گریستند.

در این شب عزا و ماتم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هر کدام به زبانی مرثیه خوان مصیبت ماه منیر بنی هاشم(ع) بودند. یکی در گوشه‌ای نشسته و زمزمه «سقای دشت کربلا ابوالفضل» سر داده، یکی آب گوارا به زائران تشنه لب می‌دهد و آن دیگری که دلتنگ حرم با صفای عباس(ع) است به یاد سقای دشت کربلا در حرم امام رضا(ع) سقایی می‌کند و دیگری هم به یاد مادرش ام البنین(س) نوحه سرایی می‌کند و زمزمه «ولدی عباس» بر لب دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار