خبرهای داغ:
حسینی:

جهاد تبیین در هیئات خنثی کننده توطئه دشمنان است

همدان-فرماندار فامنین با بیان اینکه هیئات مذهبی در امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان پیشگام هستند، گفت: جهاد تبیین در هیئات خنثی کننده توطئه دشمنان است و اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۵۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید روح‌الله حسینی در جلسه هماهنگی مسئولین هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد شهر فامنین با بیان اینکه هیئات مذهبی در امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان پیشگام هستند، اظهار کرد: شاخص‌های هیأت تراز انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب تبیین شده و هیئات شهرستان بر اساس این شاخص‌ها حرکت می‌کنند.

وی افزود: مجلس عزای اباعبدالله (ع) بهترین مکان برای دشمن‌شناسی و آشنایی با شیوه‌های دشمنان برای پیشگیری از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل جهاد تبیین در هیئات خنثی کننده توطئه دشمنان است و اهمیت زیادی دارد.

فرماندار فامنین ادامه داد: تقارن عاشورای حسینی با روز جمعه و نماز جمعه شرایطی را برای برگزاری باشکوه‌تر نماز عبادی سیاسی جمعه در فامنین با حضور هیئات فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام پیش رو که مراسم با شور حسینی حماسی‌تر برگزار می‌شود لازم است مسئولین هیئات مذهبی هوشیاری بیشتری داشته باشند و مراقب توطئه‌هایی که در ادامه اغتشاشات برای توهین به مقدسات مردم مسلمان و محبت اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی می‌شود، باشند.

وی اظهار داشت:  از ادارات شهرستان می‌شود هر آنچه در اختیار دارند به هیئات کمک و از آنها حمایت کنند.

* تبعیت در زندگی سید الشهدا(ع) به معنای واقعی  کلمه تجلی یافت

امام جمعه شهرستان فامنین نیز در ادامه با اشاره به آیه ۶۸ سوره آل عمران در بیان جایگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: در این آیه نزدیک‌ترین اشخاص به حضرت ابراهیم(ع) کسانی هستند که از ایشان تبعیت کردند و نزدیک‌ترین شخصیت به حضرت ابراهیم(ع) خود رسول الله(ص) و ائمه معصومین (ع) هستند.

حجت الاسلام باب الله غفاری افزود: در این منظومه تبعیت حضرت ابراهیم(ع)، خورشید درخشان سید الشهدا(ع) است که تبعیت واقعی در زندگی ایشان به معنای واقعی  کلمه در عبادت، اخلاق، ظلم‌ستیزی، از خودگذشتگی و در جنبه‌های دیگر به شکل کامل‌تر تجلی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم تا این مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) باشکوه‌تر برگزار شود و مردم دنیا این خورشید درخشان را بشناسند.

امام جمعه شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: این محبت‌ها و عزاداری‌ها و مراسمات باید ما را به تبعیت از امام حسین (ع) برساند.

حجت الاسلام ایمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین نیز در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری مراسم اظهار کرد: در روز عاشورا با تبعیت از سید و سالار شهیدان به همت عزاداران و محبان اهل بیت (ع) ، نماز جمعه عاشورایی باشکوهی در فامنین اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات