خبرهای داغ:
ذبیحی:

خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین بوده و رسالت زینبی دارند

همدان-مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر گفت: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و مقابله با نقشه‌های شوم دشمن قرار دارند و در این برهه رسالت زینبی دارند و باید حقایق را آن‌طور که واقعیت دارد، برای مردم تبیین کنند.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۲۲
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام ذبیحی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه شهر ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه، سالروز بزرگداشت شهادت، شهید محمود صارمی و همه شهدای خبرنگار است.

وی با بیان اینکه شهدای خبرنگار به این حرفه مقدس اعتبار بخشیدند، گفت: آنان با شهادت خود به همه ما ثابت کردند که راویان صدیق در مسیر حقیقت هستند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر با اشاره به تقارن 17 مرداد ماه با نهضت عاشورای حسینی افزود: این ایام فرصت مناسبی است تا خبرنگاران و اصحاب رسانه با الگوگیری از این نهضت در راستای بصیرت‌افزایی جامعه گام بردارند.

وی عنوان کرد: به تأسی از امام حسین(ع) و مکتب باید با عشق و ایثارو ولایتمداری در مقابل استکبار و جنگ‌های ترکیبی دشمن بایستیم.

ذبیحی تعهد در برابر مردم و حق گویی و به عبارتی «جهاد تبیین» را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری با صدور فرمان جهاد تبیین، یک حرکت همگانی در راستای مبارزه با دشمن آغاز کردند تا در برابر هجمه‌ای که شیطان بزرگ در عرصه‌های رسانه‌ای، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی برپا کرده‌، هر فرد از جامعه ما مکلف باشد تا واقعیت‌ها را به‌طور روشن تبیین کند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین در عرصه‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی قرار دارند، همان راهی که امام حسین (ع) برگزید و باطن سیاه یزید و خاندان اُموی را به مردم نشان داد و بعد از شهادتش حضرت زینب کبری (س) این الم را در دست گرفت تا تبیین معارف و نشر و تبلیغ عقاید درست و صحیح به مردم ابلاغ شود.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر با اشاره به راهبردهای دشمن در جنگ رسانه‌ای گفت: امرزور دشمن در جنگ رسانه‌ای با دروغ‌پردازی ، تحلیل‌های غلظ و مغرضانه، وارونه نشان دادن حقیقت و بزرگنمایی مشکلات به مقابله با انقلاب اسلامی آمده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و مقابله با نقشه‌های شوم دشمن قرار دارند و در این برهه رسالت زینبی دارند و در موقعیت خطیری در برابر هجمه دشمن ایستاده‌اند و باید حقایق را آن‌طور که واقعیت دارد، برای مردم تبیین کنند.

ذبیحی تصریح کرد: یکی از شاخه‌های جهاد تبیین، امیدآفرینی است که امروز به عنوان مهمترین وظیفه بسیج رسانه سرلوحه کارها قرار دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی و حلقه وصل مطالبات مردم و مسئولان هستند که می‌توانند فضای اعتماد و امیدآفرینی و نشاط را گسترش دهند، افزود: در این راه اصحاب رسانه با مطالبه‌گری از مسؤولان برای حل مشکلات مردم و امیدآفرینی در جامعه گام برمی‌دارند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر ایجاد امید و نظاط را موتور حرکت جامعه به سمت توسعه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش اصلی در وحدت‌آفرینی و توسعه جامعه را دارند.

وی ابراز کرد: یکی از اهداف مهم ما در بسیج رسانه مطالبه‌گری و جریان سازی در چهارچوب اخلاق، همراه با ترویج روحیه امید و خودباوری و پاسخ به شبهات و سؤالات افکار عمومي در جامعه است.

ذبیحی تصریح کرد: جنگ جهانی چهارم، جنگ عقاید و رسانه است که می‌طلبد قشر رسانه در این زمینه با سلاح خود که همان رسانه است وارد میدان شوند و در مقابله با تحمیل و ترویج عقاید پوچ و انحرافی دشمنان در بین مردم هوشیارانه عمل کنند.

وی افزود: حضرت زینب(س) که در واقعه عاشورا، مسئولیت آگاهی‌ بخشی و بیان واقعیت‌‌های حادثه کربلا و بیان حق و باطل را داشتند و خبرنگار واقعه کربلا بودند؛ الگوی بزرگی برای خبرنگاران در بیان حقایق است و خبرنگاران با تأسی از ایشان در این برهه از زمان که دشمنان اسلام از روی استیصال به جنگ رسانه‌ای روی آورده‌اند، نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر عنوان کرد: امروز بسیج رسانه شهرستان ملایر در کنار خبرنگاران ارزشی این شهرستان به تأسی از حضرت زینب(س) در راستای روشنگری، پیگیری مطالبات مردم شهرستان و محرومیت زدایی گام‌های اساسی برداشته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار