خبرهای داغ:
یادداشت/

به بهانه روز خبرنگار

همدان- «محمود صارمي» از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‏‌اي بود که از حضور در خطرناک‌ترين ميدان‌‏ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خويش تا انتها وفادار ماند.
کد خبر: ۹۵۳۱۷۹۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، «محمود صارمی» از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‏‌ای بود که از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌‏ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

هفدهم مرداد ۱۳۷۷ هیچ‏گاه از یادمان نمی‏‌رود. روزی که یکی از اصحاب رسانه یعنی «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت دیپلمات عزیز ایرانی به دست عوامل گروه طالبان به خیل عظیم شهدا پیوستند.

یک سال بعد در نخستین سالگرد این رخداد به پاس قدردانی از مقام و حرفه شهید «صارمی»، هفدهم مرداد به نام روز خبرنگار نامگذاری و در تقویم شمسی ثبت شد. بله، «محمود صارمی» یکی از خبرنگاران بسیجی ایران و متعهد و وظیفه شناس بود که درس ایثارو فداکاری را در مکتب روح الله آموخته بود؛ و بعد از زحمات زیادی در دوران دفاع مقدس برای مخابره مظلومیت مردم ستمدیده افقانستان به این کشور رفت و مشغول انجام وظیفه شد.

این جمله ماندگار شهید عزیز صارمی نشان از اعتقادات این بزرگوار دارد که گفت «من تا آخرین لحظه در کنار مردم مظلوم و ستمدیده افغانستان خواهم ماند در پایان سرنوشتم یا اسارت است یا شهادت». یاد و خاطره این شهید عزیز و تمامی کسانی که در راه انجام تکلیف و رسالت حرفه‌ای و آگاهی بخشی به جامعه بشری در این دنیا دچار آسیب گردیده و یا شهید و جانباز و یا آزاده شده‌اند گرامی باد.

به همین بهانه، درود می‌فرستیم به روح بلند ۲۴۴ خبرنگار و عکاس شهید و ادای احترام می‌کنیم به ۵۰ خبرنگار جانباز و ۱۲ خبرنگار آزاده هشت سال دفاع مقدس و خبرنگاران شهید و جانباز مدافع حرم؛ و یاد می‌کنم از دو خبرنگار شهید که حقیر از نزدیک با آن‌ها در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برخورد داشتم و از نزدیک شاهد فداکاری و ایثار و شجاعت آن‌ها بودم و دیدم که وجود این عزیزان در کنار رزمندگان چقدر مفید و روحیه بخش بود.

خبرنگار شهید «سید حسن شاهچراغی» که در منطقه عملیاتی رمضان در محور پاسگاه زید عراق حماسه عاشورایی دلیرمردان استان همدان (شهرستان ملایر) لحظه‌ای را که نبرد نفر با تانک بود، شجاعانه با سر و صورت خاک آلود گزارش می‌کرد و با سر دادن شعار‌های حماسی به بچه‌ها روحیه می‌داد و شهید «غلامرضا رهبر» که از داخل قایق در رودخانه وحشی اروندمنطقه عملیاتی والفجر هشت (فاو) زیر اتش شدید توپخانه دشمن با ایثار و فداکاری حماسه فرزندان امام را به گوش مردم دنیا می‌رساند.

در پایان ضمن ادای احترام به همه شهدای عزیز کشور به خصوص شهدای دیپلمات مزار شریف شهیدان (ناصر ریگی، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری، کریم حیدریان، محمد علی قیاسی، رشید پاریا و فلاح، نورالله نوروزی، حیدر علی باقری) از همه مسئولین عزیز تقاضا دارم که با دادن آزادی عمل به تمامی زحمت کشان عرصه خبر و تقویت نشریات و سایت‌های فعال شهرستان به فکر رفع مشکلات معیشتی این عزیزان باشند، چون یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن، اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی و بصیرت افزایی مردم کشور است که از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و سایت‌ها میسر می‌شود.

یادداشت از: محمد فتحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار