خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد در بازدید از ستاد کنگره شهدای استان همدان:

خون شهدا مایه خیر و برکت است

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه خون شهدا مایه خیر و برکت است، گفت: ما باید با تمام توان در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدا تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۴۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان همدان اظهار کرد: آن چیزی که کنگره اول را به عنوان یکی از کنگره‌های نمونه و برجسته زبانزد کرد که همواره باید یادآوری شود وجود شریف شهید همدانی بود که همواره پیگیر این برنامه بودند.

وی با بیان اینکه دومین کنگره باید باشکوه‌تر از کنگره اول برگزار شود، گفت: اگر افرادی مانند شهید همدانی از میان ما رفتند باید در راستای ارتقای نام آن‌ها تلاش بیشتری شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از سال گذشته که کمیته‌های کنگره شکل گرفت، سردار مجیدی و سردار فرجی و همکارانشان مجدانه و شبانه‌روز در بخش‌های مختلف تلاش کردند، افزود: امروز شاهد این هستیم که کارها پیشرفت خوبی داشته است و باید در فرصتی باقیمانده برنامه‌های پیش رو مانند فصل شیدایی و مجموعه اقدامات هنری را که در حال اجرا است تکمیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در استان باید همه ظرفیت‌ها برای بزرگداشت شهدا در این کنگره روی کار بیایند، ادامه داد: هم افزایی خوبی در کار انجام شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ما در بحث نهضت ملی مسکن در استان گره کوری داشتیم که از وقتی بنای کنگره را گذاشتیم روح شهدا کمک کردند و گره کور باز شد، مطرح کرد: محل اجرای فصل شیدایی نقطه شکل‌گیری شهر جدیدی در ادامه فرهنگ اصیل اسلامی است که در ادامه توسعه و گسترش شهر همدان را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: قطع به یقین با مدد گرفتن از شهدا شاهد اثر فاخر خواهیم بود که اثر وضعی و معنوی آن بسیار زیاد خواهد بود که مردم ما و استان را بیمه می‌کند و در کشور هم خواهد درخشید.

استاندار همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» به این نکته اشاره دارد که تداوم‌بخش راه شهدا است، ابراز کرد: ما باید در راستای اعتلای نام شهدا که همه سرمایه زندگی خود را فدا کردند تا ما پر امنیت و آسایش زندگی کنیم و بتوانیم پله‌های ترقی را طی کنیم، تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا هر کدام یک امامزاده و مستوجب الدعوه هستند و ما باید با توسل به آن‌ها مشکلات پیش رو را برطرف کنیم، عنوان کرد: اگر دولت مردمی توانسته مشکلات کهنه و دیرینه را حل کند به واسطه توسل و تمسک بر خون شهدا است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه خون شهدا مایه خیر و برکت است، گفت: هر کس به شهدا بی‌اعتنایی کند باید هم در دنیا و هم در آخرت جوابگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با تمام توان در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدا تلاش کنیم.

استاندار همدان در پایان ضمن تبریک هفته خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه شهید و شهادت پیام‌رسان شهدا هستند، گفت: پیشنهاد شد نمایش فصل شیدایی به مناسبت روز خبرنگار در روز چهارشنبه افتتاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات