خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده عنوان کرد

ضرورت حفظ وحدت و امیدآفرینی توسط خبرنگاران

همدان- امام جمعه ملایر با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و امیدآفرینی توسط خبرنگاران، خطاب به آنها گفت: نقد منصفانه داشته باشید اما در مقابل خدمات منصفانه را هم بیان کنید.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۵۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در دیدار اصحاب رسانه شهرستان ملایر به مناسبت هفته خبرنگار، با بیان اینکه زبان خبرنگار، قلم او است، بر لزوم مراقبت از زبان و سخنان هر فردی در هر لباس و حوزه‌ای تأکید و اظهار کرد: یک کلمه می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد.

وی تقوا را مهمترین مسئله‌ای دانست که هر فردی در هر لباس و صنفی باید به آن توجه کند و گفت: نخستین وظیفه یک خبرنگار این است که باید در نوشتار و اندیشه‌اش مراقبت کند و قلمش منصفانه باشد.

امام جمعه ملایر با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و امیدآفرینی توسط خبرنگاران، خطاب به آنها گفت: نقد منصفانه داشته باشید اما در مقابل خدمات منصفانه را هم بیان کنید.

وی با تأکید بر اینکه یک خبرنگار نباید به صورت افراطی طرفدار جناح سیاسی خاصی باشد، مطرح کرد: نشریات به هر حال وابسته به یک جناح هستند اما یک خبرنگار باید طوری قلم بزند که وجدان کاری خودش آسوده باشد که اگر اینطور شود، صفر تا صد آن خبر، خیر و برکت است.

ارزنده با بیان اینکه بشر ذاتا از بدو خلقت کار خبرنگاری را به صورت غیررسمی انجام می‌داده است، گفت: در واقعه کربلا چیزی با عنوان خبرنگاری نیست اما بزرگترین اتفاق کربلا خبرنگاری است و اگر خبرنگاری از کربلا حذف شود، هیچ چیز از این واقعه باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: تداوم قیام، جانفشانی و گذشت در واقعه کربلا تنها در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می‌دهد.

امام جمعه ملایر خبرنگاری را تخصصی بسیار مهم و فنی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه خبرنگاران شهرستان ملایر کاملا بی‌حاشیه و موفق عمل می‌کنند.

وی اظهار کرد: برخی افراد به صورت حساب نشده اخباری را منتشر می‌کنند و به نام مطالبه‌گری و از باب دوستی مسائلی می‌گویند که باعث ایجاد اختلاف می شود.

* ملایر پیشتاز در مباحث فرهنگی و هنری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر نیز در ادامه ملایر را پیشتاز در همه مباحث فرهنگی و هنری دانست و مطرح کرد: پیشتاز بودن شهرستان در این عرصه‌ها از تعداد دانشجوها و دانشگاه های این شهر مشخص است.

فرشاد کشاورزان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته خبرنگار، تصریح کرد: در زمینه بیمه خبرنگاران یا پرداخت تسهیلات اقداماتی انجام شده است و تلاش می کنیم این حمایت ها بیشتر شده و تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» در مزار شریف افغانستان در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷، افزود: برنامه‌های خوبی به مناسبت هفته خبرنگار در استان و شهرستان تدارک دیده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر بیان کرد: کار خبرنگار مانند حرکت بر لبه شمشیر است و از هر طرف که سقوط کند تبعاتی برای فرد و جامعه خواهد داشت.

وی امانتداری را از مهمترین صفات خبرنگاران برشمرد و مطرح کرد: خبرنگاران ما به ویژه در ملایر این ویژگی را دارند.

کشاورزیان با بیان اینکه خبرنگاران وظایف سخت و سنگینی دارند، گفت: هر آن ممکن است عواطف جامعه با یک خبر تحت تأثیر قرار گیرد.

وی سیاست‌مداری را یکی از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار خواند و افزود: خبرنگار باید از سیاست کاری خاصی برخوردار باشد که هر خبری را چه موقع منتشر کند بنابراین کار خبری از این جهت کار سختی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تهیه کاغذ نشریات به صورت آزاد را یکی از مشکلات رسانه‌های مکتوب دانست و تأکید کرد: با وجود همه این کاستی‌ها، اخبار به موقع و بصورت کاملا درست در شهرستان منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر خبرنگاران را بیشتر بدانیم، خاطرنشان کرد: اگر خبرنگار نباشد خروجی هیچ جلسه‌ای مشخص نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار