خبرهای داغ:
مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۰۱
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس؛ مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام قشقایی استاد حوزه، پیرامون موضوع دینداری مباحثی را مطرح و بیان کرد: در حوزه های علمیه بیش از ملک، نیاز به ملکوت است و ملک نمی‌تواند مشکلات بشر را برطرف کند.

وی با بیان اینکه، زمانی که در عرصه ملکوت دستمان خالی باشد نمیتوانیم مشکلی را برطرف سازیم، افزود: ملکوت در واقع ارتباط مستقیم با نفس است که شامل تهذیب رفتار نمی‌شود و در واقع ملکوت به اخلاق رفتاری نیست بلکه یک کار درونی و نفسانی است.

قشقایی در ادامه به پنج محور رفتار انسان ها با دین که شامل دین گریزی، دین ستیزی، دین گزینشی، دین حداقلی و دین حداکثری است، اشاره و اظهار کرد: کسانی که روبروی امام حسین (ع) ایستادند از جمله دین حداقلی ها بودند و کسانی که دین حداکثری را انتخاب کرده، کسانی هستند که از ابتدا تا انتها دین را پذیرفته و به آن عمل می‌کنند.

استاد حوزه بیان داشت: برخی از مردم اخلاق ظاهری و دین ظاهری را رعایت کرده و هر آنچه که از دین باب میل است را انتخاب می‌کنند و همچنین است که درصد دیندار هایی که پای دین اسلام ایستاده اند به مراتب کمتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار