خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: بیش از چهار هزار دانشجوی جهادگر استان در قالب بیش از ۸۰ گروه جهادی به استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۲۶
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ سید هادی انوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح طرح عهد خدمت بسیج دانشجویی گفت: یکی از اقدامات خوب و مؤثری که از چند دهه قبل توسط نیروهای انقلابی با تأیید و عنایات مقام معظم رهبری آغاز شده و اکنون قوت گرفته، اردوهای جهادی است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: اردوهای جهادی یکی از حرکات مؤثر در بسیج دانشجویی است که به کادرسازی برای انقلاب و کمک به هم‌وطنان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در هر دانشگاهی که بسیج دانشجویی فعالیت می‌کند، یک گروه جهادی فعال است که به‌شدت مورد عنایت دانشجویان و مسئولان دانشگاه قرار گرفته است.

انوری خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در سال‌های گذشته بیشتر در ایام فراغت دانشجویان برگزار می‌شد؛ ولی اکنون با تقویت و افزایش گروه‌های جهادی و بررسی عرصه‌ها و نظام مسائل مناطق مختلف شهر، استان و شهرستان‌ها، فعالیت گروه‌های جهادی به اوقات فراغت محدود نمی‌شود و طول سال برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به حضور مؤثر گروه‌های جهادی دانشجویی در مقابله با کرونا اظهار کرد: در ایام کرونا اولین گروه‌هایی که برای مقابله با این بیماری به‌صورت میدانی در صحنه حضور پیدا کردند، گروه‌های جهادی بودند که اغلب دانشجویان را شامل می‌شود و بعد از آن در رزمایش کمک مؤمنانه نقش مؤثری ایفا کردند.

وی ادامه داد: برای اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق کم‌برخوردار ابتدا نظام مسائل مختلف آن منطقه بررسی و سپس اقدامات اجرایی به همت دانشجویان جهادگر آغاز می‌شود.

انوری با بیان اینکه مطالبه‌گری و احصا و عملیاتی‌کردن فرصت‌ها از اقداماتی است که در گروه‌های جهادی ما انجام می‌شود، عنوان کرد: بیش از چهار هزار دانشجوی جهادگر استان اصفهان در قالب بیش از ۸۰ گروه جهادی به استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به حضور مؤثر بانوان در گروه‌های جهادی، اذعان کرد: انصافاً مجاهدتی که بانوان در این عرصه انجام می‌دهند تأثیرگذار است؛ تقریباً دو هزار بانوی جهادگر استان اصفهان به این ۴ استان اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: سعی کردیم حرکت گروه‌های جهادی دانشجویی استمراری باشد و اگر یک‌ منطقه‌ای را تحت پوشش خدمات جهادی قرار دادیم، رها نکنیم و در طول سال در قالب پنجشنبه‌ها و جمعه‌های جهادی حتماً به منطقه هدف سر بزنیم و با ارتباطاتی که داریم، افراد نیازمند آن منطقه را حمایت کنیم.

انوری با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان گفت: رسالت طرح شهید عجمیان به بازسازی و زیباسازی مدارس کمک می‌کند که با همکاری آموزش‌وپرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان، دانشجویان ما در قالب اردوهای جهادی سعی می‌کنند در حد توان به زیباسازی و بازسازی مدارس بپردازند. طرح عهد خدمت بسیج دانشجویی نیز منقطع نیست و تمام نخواهدشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار