سردار بابایی گفت: راهبری فعالیت های اقتصادی بنیاد تعاون بسیج در چارچوب اقتصاد مقاومتی و برپایه اقتصاد خانواده محور است.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۲۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هم اندیشی مسئولان بنیاد تعاون بسیج با فرماندهان و معاونین و مسئولان اقشار بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

سردار محمدحسین بابایی در این جلسه با اشاره به نقش بنیاد تعاون بسیج در جهاد عظیم اقتصادی و مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، یک جبهه یکپارچه از دشمنان مقابل انقلاب اسلامی با هدف جنگ اقتصادی صف کشیده اند؛ لذا مقابله ما با آنها به منزله جهاد است.

معاون توانمندسازی بنیاد تعاون بسیج تصریح کرد: دشمنان در جنگ سخت و نظامی شکست خورده اند و به جنگ نرم روی آورده اند که هدف نهایی آن هم جنگ نظامی است؛ این هجمه ها از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده ؛ ولی علی رغم همه توطئه های دشمنان، امروز به ایران قوی تبدیل شده ایم.

سردار بابایی، هدف اصلی دشمنان از جنگ نرم و هجمه ترکیبی همه جانبه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه ای و ... را خسته و دلزده کردن مردم و جدایی آنها از نظام و انقلاب دانست  و فتنه های مختلف اعم از 78 تا آشوب های 1401 را هم راستا با این سناریو برشمرد.

وی، گفت: باتوجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در استان چهارمحال و بختیاری هم که یک استان چهارفصل می باشد، نباید سخن از محرومیت زد، بلکه باید با فکر و تدبیر به دنبال بهره برداری از همه ظرفیت ها و ثروتهای معنوی و مادی خدادادی باشیم.

سردار بابایی، با اشاره به تاریخچه تشکیل و اساسنامه بنیاد تعاون بسیج، گفت: بنیاد تعاون بسیج موسسه ای غیرانتفاعی و غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل و وابسته به سازمان بسیج مستضعفین می باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد  و ترویج فرهنگ کار و  تعاون و همکاری در میان بسیجیان  از طریق توانمندسازی، پشتیبانی و هدایت آنها  و همچنین خدمت رسانی اثربخش و عزتمند به آنها هدف اصلی بنیاد تعاون بسیج می باشد.

سردار بابایی، ارائه خدمات به بسیجیان در زمینه های مختلف اعم از؛ فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی، مسکن، وام، معیشت و  سلامت و بهداشت و درمان را از جمله وظایف بنیاد تعاون بسیج برشمرد و گفت: راهبری فعالیت های اقتصادی بنیاد تعاون بسیج در چارچوب اقتصاد مقاومتی و برپایه اقتصاد خانواده محور است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمک به تجاری سازی محصولات نخبگان، مبتکران، صاحبان ایده و خلاقیت از دیگر برنامه های بنیاد تعاون بسیج است که با به میدان آوردن دستگاه های مختلف ازجمله؛ دانشگاه آزاد، مرکز رشد و فن آوری ریاست جمهوری، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و ...، در این زمینه فعالیت و از بسیجیان پشتیبانی می کند.

وی، با اشاره به راه اندازی گروه های اقتصادی مختلف، برای تکمیل زنجیره های تولید و حذف دلالان برای بهره مندی بیشتر تولیدکنندگان از روند فعالیت اقتصادی، گفت: ایجاد و راه اندازی نمایشگاه های دائمی، تکمیل زنجیره صنایع دستی، تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره پوشاک ایرانی اسلامی، تکمیل زنجیره نهاده های دامی، تکمیل زنجیره کرک و پشم تا فرش گوشه ای از رویکردهای گروه های اقتصادی ایجاد شده است.

گفتنی است؛ سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این جلسه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار استان در جشن های دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، ورود بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه خاتم الانبیاء به استان چهارمحال و بختیاری را منشأ خدمات و فرصت مناسب برای بهره مندی مردم از این ظرفیت های عظیم دانست.

وی، افزود: چهار فصل بودن استان چهارمحال و بختیاری یک ظرفیت بزرگ برای سرمایه گذاری است و آشنایی فرماندهان نواحی و مسئولین شهرستان ها با ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج مقدمه ای برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت ها را فراهم می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار