خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه سمنان از اجرای ۱۱۰ عنوان فعالیت در قالب ۲۶ برنامه عمومی و شاخص در دهه ولایت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۴۳۸۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶

محسن مرادی، مسئول فرهنگی سپاه ناحیه سمنان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان اظهار کرد: در دهه ولایت امسال در سپاه ناحیه سمنان به همت بسیجیان شهرستان سمنان، قرارگاه های مقاومت ثامن الائمه و سیدالشهدا ، مجموعه بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سمنان و حوزه امام رضا(ع) در مجموعه حوزه روستایی و اقشار مختلف بسیج 26  عنوان برنامه تهیه و تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد برنامه 6 عنوان برنامه به عنوان برنامه شاخص و محوری و 110 فعالیت در قالب 20 عنوان برنامه عمومی در سطح شهرستان و قرارگاه ها و مابقی در سطح پایگاه ها و محله ها برنامه ریزی شده است و با کمک بسیجیان اجرا می شود.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه سمنان  از برنامه های شاخصی که برنامه ریزی شده است برنامه محوری پیاده روی بزرگ عیدغدیر با عنوان« در مسیر ولای علی» است که روز پنج شنبه 15 تیرماه از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امام علی با حضور مواکب، هیأت های مذهبی و مردم برگزار می شود و پس از نماز مغرب و عشا جشن عیدغدیر با مشارکت شهرداری و دستگاه های اجرایی و ستاد دهه امامت و ولایت به همراه نورافشانی برگزار می شود.

مرادی بیان کرد: اجرای «پویش ذبح ابراهیمی و اطعام علوی» با کمک مردم در محلات و پایگاه های بسیج از دیگر برنامه هایی است که در دهه ولایت برنامه ریزی شده است و در همین راستا تا کنون نزدیک به 10 هزار پرس غذا زمینه سازی شده است که در شب عیدغدیر و روز عیدغدیر به صورت گسترده در محله ها توزیع می شود.

وی بیان کرد: کاروان های شادی توسط قرارگاه های مقاومت بسیج در طول دهه امامت و ولایت در محلات مختلف با اجرای گروه های سرود، پرده خوانی و نمایش  برپا می شود.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه سمنان  از دیگر برنامه های دهه ولایت برنامه روز عدیرغدیر است که ساعت 10 صبح در مصلی سمنان برگزار می شود و اطعام نمازگزاران روز جمعه نیز توسط سازمان تبلیغات و گروه های مردمی که به صورت گسترده برنامه ریزی شده است.

مرادی از دیگر برنامه های شاخص این دهه را برپایی پویش «هر خانه یک پرچم» عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی نیز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اجرای پرده خوانی واقعه غدیر و بازخوانی واقعه غدیر در روستای اعلا گفت: توزیع بسته های معیشتی، برگزاری اردوهای جهادی در سطح محلات و برپایی  جشن عید غدیر در روز عید غدیر در میدان مطهری سمنان به میزبانی پایگاه بسیج الغدیر و مسجد امام حسین(ع) نیز در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار