خبرهای داغ:
دکتر نقی‌پور خبر داد

واکسیناسیون ۱۲۱هزار دام در رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی استان همدان

همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه حدود ۱۲۱هزار دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند،گفت: این حجم از واکسیناسیون حدود دو ماه طول می‌کشد که در قالب رزمایش طی دو تا سه روز انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۸۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر امیرحسین نقی پور در اولین رزمایش بزرگ و تخصصی جهاد دامپزشکی استان همدان، اظهار کرد: این رزمایش برای اولین بار در راستای تحقق شعار سال و مهار تورم از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی رایگان به دامداران و تولیدکنندگان در ایجاد امنیت غذایی در مناطق صعب العبور عشایری و روستاهای محروم و کم برخوردار انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: این رزمایش در سطح شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ، تویسرکان و همدان طی سه روز با حضور ۱۱۰ نفر از جهادگران، نیروهای بسیجی و دامپزشکی شامل ۲۷ اکیپ عملیاتی برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ۶۱ نفر از جهادگران و بسیجیان از بخش دولتی و۴۹ نفر از بخش خصوصی هستند، گفت: در این اکیپ‌های عملیاتی و رزمایش ۳۹ نفر دکتر دامپزشک، ۷۱ نفر کارشناس، کاردان و واکسیناتور دامپزشک حضور دارند که اقداماتی در خصوص واکسیناسیون علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله، هاری و ... انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۱هزار دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند، گفت: شاید اگر این حجم از واکسن را داشته باشیم حدود دو ماه طول بکشد که ما ظرف دو تا سه روز این واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ قلم دارو به ارزش ۵۰ میلیون تومان به قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور و ۱۵ میلیون تومان هزینه واکسن و تامین واکسن و سمومی بوده که توسط سازمان دامپزشکی تامین شده است.

*حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و عشایری

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: در سال «رشد تولید و مهار تورم» یکی از برنامه‌های بسیج مهندسین کشور امنیت غذایی و گستردگی در تولید گوشت قرمز است که امید است با حضور میدانی بسیجیان در اردوهای جهادی موثر در احیاء و تولید گوشت قرمز و خودکفایی در آن و رشد بهره وری داشته باشیم.

سرهنگ محمد کرمی گفت: یکی از برنامه‌های گروه‌های جهادی حضور در مناطق محروم و عشایر با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور است و برنامه‌های خوبی برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال قدم‌های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات