خبرهای داغ:
جانشین سپاه ناحیه کازرون گفت: دوره آموزش ضابطین قضایی بسیج خواهر و برادر درشهرستان کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۵۳
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرگرد پاسدار سید اصغر حسینی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه کازرون اظهار داشت: با همکاری دادگستری شهرستان کازرون 300نفر از خواهران و برادران بسیجی شهرستان کازرون در یک کارگاه یک روزه دوره ضابطین بسیج را آموزش دیدند.

وی ادامه داد: در کارگاه آموزش ضابطین بسیج با تبیین نقش و تکالیف متعدد ضابطین در کشف و بررسی جرم با عملکرد صحیح و به موقع، اجرای احکام قضایی تسریع و تسهیل می شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح داشت: نقش بسیار مهم ضابطین در شناسایی و مقابله با جرایم مشهود و غیرمشهود بسته به اینکه ضابط در چه مرحله ای از جرم اطلاع می یابد، در تعیین تکالیف او بسیار مهم است.

وی افزود: اجرای دقیق و به هنگام دستور‌های قضایی می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تسهیل و تسریع در اجرای احکام قضایی راهگشا می باشد.

حسینی اضافه کرد: آموزش در همه حال نقشی سازنده ای در ارتقای سطح عملکرد‌ها دارد و با اجرای این قبیل آموزش‌های راهبردی به ابهامات و سوالات مطروحه نیز پاسخ داده شده و فرایند‌ها و ساز و کار‌ها روشن و شفاف در یک مسیر تعریف شده قرار می‌گیرند.

وی ضمن تبیین وظایف و مسئولیت ضابطین، شناخت موضوعات و مسائل حقوقی و اطلاع کافی از قوانین و اجرای دقیق مقررات را بهترین ملاک سنجش و ارزیابی عملکرد ضابطین برشمرد.

حسینی خاطر نشان نمود: براساس قوانین مصوب مجلس از جمله اصل هشتم و ۱۲۳ در باب حمایت قضایی بسیج توافقات صورت گرفته تا سازمان بسیج و دادستانی کل کشور و فراجا گامی موثر در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه بردارند و موجبات ترویج معروفات را فراهم کنند.

به گزارش بسیج، در این برنامه حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی و سرهنگ فضل الله مسیحی مسئول حفاظت اطلاعات سپاه ناحیه کازرون با توجه به اهمیت برنامه ضابطین بسیج در خصوص اهمیت و آگاه سازی نیروهای بسیجی به بیان سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها