سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه حوزه نوجوان از اولویت‌های دیگر سازمان تبلیغات است، گفت: بنیاد نوجوان در استان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۳۳
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام جواد فراهانی سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست خبری هفته تبلیغ با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه سازمان رویکرد تحولی را مبنای کار خود قرار داده است، گفت: در سال جای هم تلاش داریم که مسیر تحولی را بر مبنای اهداف سازمان پیش ببریم تا به اهداف سازمانی برسیم.

بانوان پرچمدار "جهاد تبیین" 

وی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری را در حوزه محتوایی و مخاطبی عنوان کرد و افزود: در این حوزه توجه به ظرفیت بانوان حائز اهمیت است، در فضایی که مقام معظم رهبری "جهاد تبیین" را فریضه واجب برشمرده‌اند، باید بتوان از پرچمداران جهاد تبیین که بانوان هستند در این مسیر استفاده کرد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این عرصه ظرفیت بانوان مغفول مانده است، تصریح کرد: بانوان تنها قشری هستند که می‌توانند این پرچمداری را در حوزه بیان و تبیین دست بگیرند. در طول تاریخ وظیفه اصلی جهاد تبیین برعهده زنان و بانوان بوده است. نمونه آن را می‌توان حضرت فاطمه(س) نام برد که در جهت معرفی جایگاه امامت تلاش‌های زیادی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام فراهانی به موضوع عفاف و حجاب در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: در موضوع عفاف و حجاب گمشده اصلی عدم شناخت میدان جنگ است، جنگ رسانه‌ای بازی را به سمت ضعف دین‌داری مردم کشانده است.

وی ادامه داد: براساس پژوهش‌های میدانی انجام شده کمتر از 10 درصد از جامعه ما به سمت بی‌حجابی و کشف حجاب می‌روند که این امر نشان می‌دهد علاقه درصد بیشتری از بانوان جامعه بر کشف حجاب نیست.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه در حوزه بانوان نیاز به تلاش بیشتری است، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های امسال ظرفیت بانوان را ویژه دیده‌ایم و شبکه‌های مختلف در حوزه تبلیغ و هئیت اندیشه‌ورز متشکل از بانوان را در شهرستان‌ها فعال کرده‌ایم و انتظار است تا پایان سال شبکه نهضت بانوان در تمامی شهرستان‌ها شکل بگیرد. 

رویداد «نوآوین» و «دختران حاج قاسم» در استان مرکزی

حجت‌الاسلام فراهانی با اشاره به اینکه حوزه نوجوان از اولویت‌های دیگر سازمان تبلیغات است، گفت: بنیاد نوجوان در استان راه‌اندازی شده و چند رویداد نوجوانانه از جمله رویداد پسرانه «نو آوین» و «دختران حاج قاسم» در تابستان امسال برگزار خواهد شد.  

وی اولویت سوم سازمان را رسانه عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در استان در حوزه رسانه بیش از 50 درصد برنامه‌ها را به سمت رسانه سوق داده و مجتمع رسانه‌ای «ماهور» در استان شکل گرفته که تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

تبلیغات اسلامی پیشران فعالیت‌های فرهنگی در جامعه/ راه‌اندازی "دبیرخانه بین‌المللی گفتمان امامین انقلاب"

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: گروه‌های مردمی رسانه‌ای به واسطه این مجتمع فعال خواهند شد؛ "ماهور" یک مرکز نوآفرین فرهنگی و رسانه‌ای است تا بتوان در فضای رسانه‌ای آموزش‌های عمومی و تخصصی را برای مردم ارائه کرد.  

حجت‌الاسلام فراهانی افزود: در فضای رسانه‌ای، «تربیت کنشگران رسانه‌ای» و «تقویت انسان رسانه‌ها»، اهمیت ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه باشد و نقش آفرینی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پیشران فرهنگی انقلاب در این عرصه مهم است.

وی با اشاره به سند هویتی استان گفت: اتفاق ویژه‌ای که برای‌مان مهم بد باتوجه به مطرح شدن مبحث هویت و سند هویتی استان، معتقدیم آنچه در استان مغفول مانده است نقش استان به عنوان استان امامین انقلاب است لذا "دبیرخانه بین‌المللی گفتمان امامین انقلاب" در استان ایجاد شد و پیش خروجی آن برگزاری دوره آموزش روایتگری برای 35 نفر از راویان در بیت تاریخی حضرت امام خمینی همزمان با سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: سند مسجد یکی مسایل چالشی در مسیر تحولی است که در دوره گذشته، سند مدیریت مسجد تدوین و ابلاغ و سازمان تبلیغات اسلامی کارهای مساجد را پیگیری می‌کرد اما به دلایل مختلف کار امور مساجد به حالت تعلیق درآمد و چندین ماه این امور رها شده بود که نارضایتی‌های متعددی را به وجود آورده بود.

حجت‌الاسلام فراهانی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های مختلف، مقرر شد که مجدد با اصلاحاتی سازمان کار مساجد را پیگیری کند و این مهم آغاز شده است هر چند رویکرد اقدامات باید حول محله محوری باشد.

وی افزود: در فضای قرآن استان هم تلاش داریم تا خلأهای موجود را رفع کنیم، کارگروه قرآن و عترت بعد از چندین سال تعطیلی این بار به دبیری تبلیغات اسلامی فعالیت خود را در استان شروع کرد و در دو بخش نخبگانی و عمومی تقسیم کار شد تا از ظرفیت قشر نخبگانی قرآن در حوزه تصمی‌سازی و تصمیم‌گیری بهره بگیریم.

هدفگذاری برنامه‌های "غدیر" با سه جریان اطعام، اکرام و احیا 

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های "غدیر" در استان مرکزی گفت: سیاست کلان محله محوری و مردمی سازی تبلیغ در این دهه نیز اتفاق خواهد افتاد و سه جریان اطعام، اکرام و احیا را در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام فراهانی ادامه داد: در طرح اکرام با مشارکت 110 موکب غرفه فرهنگی، پذیرایی و ایستگاه شادی همراه با بازی‌های معارفی را خواهیم داشت همچنین برای احیای جریان غدیر تاکنون 56 ایستگاه صلواتی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار