خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

باید ولایت را با تمام وجود، ایمان و اعتقادی بپذیریم

همدان-امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه ماه ذی الحجه و ایام این ماه به مراتب افضل از ماه مبارک رمضان است و واقعه غدیر در این ماه قرار دارد، گفت: باید ولایت را با تمام وجود، ایمان و اعتقاد بپذیریم.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۶۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دنیا مانع این می‌شود که انسان لذت مناجات و با خدا بودن را درک کند؛ اما خدای متقیان می‌فرمایند که انسان اگر بخواهد از این غفلت رهایی پیدا کند باید از تاریخ عبرت بگیرد چراکه تاریخ معلم انسان‌ها است و انسان نیازی ندارد که بسیاری از امورات را تجربه کند، عمر و فرصت انسان در این دنیا کوتاه است و این دنیا انسان را زمین‌گیر می‌کند و مشغول به خودش می‌کند.

وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) در خصوص دنیا طلبان و دنیا دوستان گفت: انسانی که در امور دنیاست غالباً در درد و رنج و در سختی و مشکلات است چراکه برای چیزی تلاش می‌کند که آخرش هدر دادن جسم و روح است؛ انسان دنیا طلب به راحتی ظلم و حق مردم را پایمال می‌کند.

امام جمعه بهار با بیان اینکه فساد نتیجه نگاه به دنیا است و گسترش فساد و بی بند و باری نتیجه دنیا طلبی است، افزود: به فرموده امام علی (ع) هرکاری که به دنیا کنید دنیا به شما وفا نخواهد کرد.

وی بیان کرد: ماه ذی الحجه که در آن قرار داریم ماه پربرکتی است و نباید فرصت‌ها و لحظات از دست ما خارج شود، باید این ماه را قدر بدانیم، فضیلت ماه رمضان فضیلتی بی نظیر است و در روایات داریم که ماه ذی الحجه و ایام این ماه به مراتب افضل از ماه مبارک رمضان است و واقعه غدیر در این ماه قرار دارد، عید غدیر حقیقت بندگی و ولایتمداری ما را تأیید می‌کند، اگر ولایت نباشد همه امورات ما بی معنا است پس قدر این ماه را بدانیم.

مصباح تصریح کرد: ذی الحجه منزلگاه نیکان، پاکان و جایگاه اهل قدس و نور است، هرکس می‌خواهد در این ماه ساکن شود باید خود را شبیه اعمال و رفتار، کردار کند که اگر این اتفاق افتاد از این ماه بهره بردیم و باید ولایت را با تمام وجود، ایمان و اعتقاد بپذیریم.

وی با بیان اینکه به برکت نور ولایتمداری و معرفتی که زایش شکوه در این انقلاب بوده است، نظم نوین جهانی متولد می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها تعیین‌کننده است، گفت: آنچه در سفر اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های سیاسی، تجاری، صنعتی و علمی است و ره‌آورد این سفر ۲۵ سند همکاری شد و اینها چیزهایی است که چشم آمریکا را کور و دشمنان ایران را خوار می‌کند.

امام جمعه بهار تصریح کرد: تحریم‌ها یک جانبه آمریکا نیز اثر عکس داشت که نتیجه آن حذف دلار از مبادلات اقتصادی جهان بود، بعد از اینکه ایران و روسیه تحریم شدند کشورهای دیگر هم هراس پیدا کردند و نگران شدند که مبادا آمریکا با کوچک‌ترین بهانه آنها را تحریم کند.

وی با بیان اینکه این حذف دلار یعنی حذف آمریکا و افول قدرت پوشالی افزود: همه اینها نتیجه حرکت‌های صورت گرفته در عرصه دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی، استقامت، توکل و همچنین اتحاد و انسجام ما است.

مصباح گفت: اگر ما شعار سر دادیم و عنوان کردیم «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بر ایدئولوژی نه شرقی نه غربی است؛  ما نگاه سلطه‌گری را نمی‌خواهیم، نه شرقی نه غربی بر این است که بر ما کسی سلطه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه منابع ملی ما شامل سه عنصر رفاه ملی، امنیت ملی و عرق ملی، خط قرمز ما است، گفت: اتفاق راهبردی که امروز شاهد هستیم در وحدت میادین، حضور همزمان رهبران جهاد اسلامی در تهران است.

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه آنچه هم اکنون در فلسطین رقم می‌خورد اتفاقات نادری است که حتی اسرائیل بلاتکلیف مانده است، گفت: در این ایام حرکت انقلابی که اتفاق افتاد یک نظام منسجم در عراق به عنوان حشدالشعبی بود که یک اتفاق مبارکی است که این روزها سالروز تشکیل این جبهه است، این حشدالشعبی نمونه تکامل یافته بسیج مستضعفین ایران و حزب الله لبنان است که در انصار الله یمن، فاطمیون و.. تکثیر پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار