خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان: فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان با تدوین و ابلاغ سند توسعه اقتصاد دریامحور تسهیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۹۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد راضی جلالی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه‌های دولت نشست بررسی سند توسعه اقتصاد دریا محور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در خوزستان با تدوین سند توسعه اقتصاد دریامحور

 

وی به بررسی ظرفیت استان‌های دارای مرز دریایی مانند؛ خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سایر نقاط مرتبط با دریا در حوزه‌های مختلف از جمله؛ کشتی‌سازی، حمل و نقل دریایی، گردشگری دریایی، آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس به شکل متراکم اشاره کرد و افزود: مطابق با برنامه ریزی‌هایی که در حال تدوین است، زمینه فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف تحقق اقتصاد دریامحور تسهیل خواهد شد.

 

راضی جلالی ادامه داد: در این نشست مقرر شد مطابق با مزیت‌های موجود استان‌های ساحلی، سند توسعه اقتصاد دریامحور به منظور پیشگیری از موازی کاری‌های احتمالی تدوین شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان اضافه کرد: علاوه بر اینکه همه استان‌های ساحلی با محوریت اقتصاد دریامحور ماموریت خاصی را دنبال خواهند کرد، موضوع‌های دانش بنیان در برنامه ریزی‌های اقتصاد دریامحور مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

به گفته راضی جلالی؛ قرار است فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر استان ساحلی اولویت‌بندی و سند توسعه اقتصاد دریا محور برای کل کشور تنظیم و تدوین شود.

 

وی می‌گوید: کشور‌های موفق در توسعه اقتصاد دریا محور از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند، بنابراین در صورت اجرای این سند در کشور، فرصت‌های شغلی پایداری ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار