فرماندار جوین گفت: مردم این شهرستان در اقدامی جهادی، عملیات تعریض و به‌سازی راه ارتباطی اصلی این منطقه را با هدف کاهش حوادث و مخاطرات جاده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر آغاز کردند.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۰۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

علی سامقانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج خراسان رضوی از جوین، اظهارکرد: تنها راه ارتباطی داخلی شهرستان جوین که مسیری شهری و روستایی محسوب می‌شود، جاده‌ای قدیمی است که با توجه به افزایش میزان رفت و آمد خودروها و نیز شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، پاسخگوی بار ترافیکی منطقه نیست.

فرماندار جوین ادامه داد: این مسیر به طول ۶۰ کیلومتر از روستای «رحمت آباد» تا «انداده» امتداد دارد که در مسیر علاوه بر عبور از دو شهر نقاب و حکم آباد، ۳۰ روستا را به هم پیوند داده است و عرض کم جاده، مشکلاتی را در رفت و آمد خودروها به ویژه هنگام عبور ناوگان کشاورزی و کامیون های حامل محصولات کشاورزی ایجاد می کند.

 تصریح کرد: تعریض و به‌سازی این راه ارتباطی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان بوده و با توجه به این‌که طرح‌های راهداری زیادی در استان و کشور در دست اجراست و دریافت کد پروژه و پیگیری ردیف اعتبار جاده حکم آباد - انداده زمان‌بر بود، مردم شهرستان در اقدامی جهادی کار تعریض این راه ارتباطی را خود آغاز کردند.

سامقانی افزود: اهالی با بهره‌گیری از ظرفیت های داخلی شهرستان شامل کمک خیران، نیکوکاران، مردم، همیاری مسئولان محلی، دستگاه‌های اجرایی، شوراها، دهیاران، مدیران بخش صنایع، انجمن های حمل و نقل، رانندگان و کامیون‌داران، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و... برای به‌سازی این راه ارتباطی اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این زمینه دو کمیته فنی و مالی نیز تشکیل شده است تا با مشارکت جوامع محلی و تامین اعتبار از طریق مشارکت‌های مردمی و صنایع جوین، این طرح تا مراحل خاکریزی و تعریض اجرا شود و مراحل روکش و آسفالت آن با تامین بودجه دولتی به انجام برسد.

فرماندار جوین گفت: برای دیگر راه های ارتباطی شهرستان شامل جاده جوین به شهرستان های سبزوار و اسفراین و نیز جغتای، از محل اعتبارات سفر هیئت دولت اعتباراتی تخصیص یافته و عملیات به‌سازی و تعریض آن‌ها آغاز شده است.

سامقانی افزود: جاده های ارتباطی جوین در شرایط خطرآفرینی است؛ حال آن‌که این شهرستان علاوه بر این‌که حلقه اتصال دو استان خراسان رضوی و شمالی است، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی منطقه نیز به شمار می رود.

خبرنگار/ تیموری


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار