رییس موسسه آموزشی امام‌خمینی(ره) «طرح ولایت» از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: بصیرت‌افزایی از رویکردهای مهم این طرح است چرا که با شناساندن جریان اسلام ناب محمدی به فراگیران آنان را از لغزش در بحران‌ها نجات می دهد.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، آیت الله شیخ محمود رجبی در مراسم افتتاحیه طرح ولایت ١۴٠٢، در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دوران جوانی دوران شکوفایی عقلانی و کرامت خواهی است و گرایشهای متعالی انسان در این مقطع تقویت می شود.

وی افزود: در راستای تحقق گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی نقش فرهنگیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با توطئه در صدد منحرف کردن نسل جوان هستند که تاکنون این هدف محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم ظرفیت نسل جوان در مسیر انقلاب تقویت شود باید اعتقادات عمیق اسلامی در زیرساختهای فقهی آنها نهادینه شود.

رجبی ادامه داد: در طرح ولایت علاوه بر تقویت زیرساخت‌های فقهی، این زیرساختها به صورت نظام مند به فراگیران ارائه می شود.

طرح ولایت از مصادیق جهاد تبیین است

بصیرت‌افزایی از مهمترین رویکردهای طرح ولایت/«طرح ولایت» از مصادیق جهاد تبیین است

مدیر مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی (ره) نیز در این مراسم اظهار کرد: این دوره از طرح ولایت با رویکرد چله معرفتی برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسم شبان نیا با بیان اینکه طرح ولایت از مصادیق جهاد تبیین است، افزود: این طرح سابقه ٢٧ ساله دارد و مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری در طرح ولایت باید عقلانیت، نشاط معنوی و شور انقلابی محقق شود و برای تحقق این موضوع از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

مدیر مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی (ره) افزود: هم اینک طرح ولایت برای وزارتخانه های مختلف برگزار می شود، اما در این طرح از قشر دانش‌آموز غفلت شد، لذا این طرح برای مقاطع مختلف تحصیلی برنامه ریزی شده و برخی مباحث معرفت شناسی در قالب کتاب به دانش آموزان معرفی خواهد شد.

وی گفت: طرح ولایت نیاز جهان اسلام است و تاکنون چندین دوره طرح ولایت نیز در خارج از کشور برگزار و کتابهای مرتبط با این طرح به چندین زبان ترجمه شده است.

طرح ولایت ١۴٠٢ با حضور چهار هزار نفر از دانشجویان، معلمان و فعالین فرهنگی در مشهد برگزار می‌شود.

افتتاحیه دوره اول این طرح عصر یکشنبه با حضور ٩٠٠ نفر از معلمان و فعالین فرهنگی در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها