کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه محور سیاست خارجی دولت سیزدهم،دیپلماسی پویا است، گفت: نگاه به شرق و همسایگان، محور سیاست خارجی دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۷۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شازند؛ حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در جمع کارکنان سپاه ناحیه شازند درخصوص دولت سیزدهم و سیاست نگاه به شرق گفت: نگاه به شرق به عنوان یک راهبرد جدی در سیاست خارجی ایران مطرح است که شاید همکاری با چین و روسیه مهم‌ترین اجزای آن است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته رویکرد جدی در امر مذاکره با چین و روسیه دارد و نزدیکی سیاسی بیشتری پیدا کرده است.

رجبی درخصوص برجام و تصمیمات دولت در این خصوص گفت: دولت به دنبال برجام هم هست و این در حالیست که نسبت به گذشته کشور در زمینه نظامی و آزمایشات موشکی جدی‌تر و مصمم‌تر است.

وی افزود: در کنار تقویت نگاه به شرق اصلاح رابطه با کشورهای همسایه‌ نیز در دستور کار دولت است تا جایی که مبادله 20 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال 1400 و 1401 نتیجه این سیاست دولت در ارتباط با کشورهای همسایه است.

این کارشناس مسائل سیاسی درخصوص عضویت در بریکس گفت: پیام عضویت ایران در این گروه به اقتصاد ایران پیام مثبت و خوبی است چراکه کشورهای عضو این پیمان کشورهای بزرگ با اقتصاد پویا هستند.

رجبی درباره رفع مشکلات توسط دولت خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مخالفین خود استفاده کرد و دنبال کم کردن تنش و حاشیه‌ها بود تا گره‌ها از کار اقتصاد و ... باز شود تا جایی که مطرح کرد اگر در دولت فسادی دیدید همانجا با آن برخورد کنید و آن مهره‌ی مشکل‌ساز را حذف کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار