خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

راه اندازی شعبه استانی دانشگاه انقلاب اسلامی در استان را دنبال می کنیم

ایمانی گفت: به دنبال این هستیم که شعبه استانی دانشگاه انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۲۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هادی ایمانی مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) در نشست هم اندیشی و دوره توانمند سازی مسئولین علمی بسیج کلیه سپاه‌های شهرستانی سراسر استان که در بیرجند برگزارشد، اظهار داشت: علم و فناوری از موضوعات مهم در سند اعتلای بسیج است.

وی با اشاره به سیاست‌های بسیج علمی درحوزه علم وفناوری گفت: براساس اتفاقات سال گذشته باید به ظرفیت بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی توجه کرد که از اعضای اصلی قرارگاه جهاد علمی باشند.

ایمانی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش آموزی و دانشجویی در اردو‌های علمی راهیان پیشرفت عنوان کرد:هسته‌ها و پایگاه‌های علمی باید در کلیه نواحی فعال باشند.

به گفته وی علم و پژوهش در راستای جهاد تبیین عبور همه جانبه ازمرزهابرای تولید دانش و فناوری نوین است لذا تمدن سازی موجب اقتدار آفرینی به میدان داری جوانان میسر است.

ایمانی با اشاره به کمک و حمایت به بنیه علمی دانش آموزان مستعد افزود: تقویت کرسی‌های نظریه پردازی، شناسایی استعداد‌های جوانان باید توسط مجموعه بسیج مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تبیین دستاورد‌های انقلاب در تمامی عرصه‌ها خصوصا علمی باید دنبال شود، گفت: جهاد همه جانبه با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بررویکرد‌های مردمی و دانش بنیانی محقق می‌شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: فناور پایه کردن بسیج، استفاده ازظرفیت نخبگان و اساتید بسیجی در سطح نواحی، توجه به گفتمان مقاومت و پدافند غیر عامل و توجه به جایگاه بسیج علمی در سطح نواحی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که دانشگاه انقلاب اسلامی شعبه‌ای از آن در استان راه اندازی شود، افزود: باید در بسیج به علوم مهندسی، فنی و علوم انسانی اسلامی توجه شود.
وی ارتباط حوزه‌های مختلف با حوزه علمی را مهم دانست و ادامه داد: در عرصه‌های اختراعی باید اختراعات مخترعین براساس نیاز کشور، استان، شهرستان، بوم کسب و کار و هدفمند باشد.

 

انتهای‌ پیام/

منبع: خبرگزاری علم و فناوری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار