خبرهای داغ:
خوزستان رتبه‌های اول در تولید گل رز، گل مریم، رتبه دوم در تولید گل نرگس و رتبه سوم مجموع کل سطوح کشت گیاهان زینتی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۵۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن گرامیداشت ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه گفت: خوزستان با داشتن اقلیم متنوع و مناسب برای تولید انواع گیاهان زینتی، از قطب‌های مهم تولید و یکی از مراکز ذخائر ژنتیکی گیاهان زینتی کشور محسوب می‌شود.

 

تولید سالانه ۱۳۲ میلیون شاخه انواع گل و گیاه زینتی در خوزستان

 

محمد حسنی نسب افزود: سالانه ۱۲۳ میلیون شاخه گل بریده و گلدان، انواع گیاهان زینتی، گل‌های رز، مریم، نرگس، داودی، لیسیانتوس، گلایول، لیلیوم، زنبق و گیاهان زینتی آپارتمانی نظیر آزالیا، شمعدانی، حنا، بگونیا، لاله، بنت قنسول و انواع گیاهان برگساره‌ای و درختچه‌ای، برگ زینتی، فصلی، نشایی و درختی و درختچه‌ای در این استان تولید می‌شوند.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با بیان این مطلب که کشت این گیاهان در سطح ۴۶۵ هکتار فضای باز و گلخانه انجام می‌شود گفت: استان خوزستان از مناطق مهم تولید گیاهان زینتی در کشور است و رتبه‌های اول در تولید گل رز، گل مریم، رتبه دوم در تولید گل نرگس و رتبه سوم مجموع کل سطوح کشت گیاهان زینتی را به خود اختصاص داده است.

 

حسنی نسب در ادامه تصریح کرد: تعداد تولید کنندگان گیاهان زینتی استان خوزستان ۲۰۹ بهره بردار بوده که این تعداد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم نموده کرده‌اند.

 

وی به صادرات گل‌ها و گیاهان زینتی اشاره و بیان کرد: با صادرات بخشی از محصول تولیدی در استان به ارزآوری به کشور کمک شایانی می‌شود.

 

حسنی نسب افزود: مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده گیاهان زینتی در استان خوزستان دزفول، بهبهان و اندیمشک هستند.

 

وی به مهمترین اقداماتی که می‌تواند در شکوفایی این صنعت موثر باشد اشاره و اظهار کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به تسریع در راه اندازی پایانه صادارتی گل و گیاه، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان زینتی و متقاضیان ورود به این رسته شغلی و اختصاص مشوق برای تامین ماشین آلات و ادوات مورد نیاز نظیر خودرو‌های حمل مخصوص گیاهان زینتی اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار