خبرهای داغ:
سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نجات یک نوجوان از مرگ حتمی با راهنمایی‌های تلفنی اورژانس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۵۸
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عارف شرهانی اظهار کرد: ساعت ۱۴:۱۵ امروز (۲۴ خردادماه) یک پسر ۱۹ ساله در محدوده بلوار ساحلی شرقی در نزدیکی ایستگاه تاکسیرانی شهید فهمیده، با قصد خودکشی خود را داخل رودخانه کارون انداخت.

 

وی افزود: شهروندان این نوجوان را از آب خارج کردند و سپس با سامانه ۱۱۵ تماس گرفتند، اما متاسفانه با توجه به اینکه تماس‌های مزاحمی زیادی با این سامانه برقرار می‌شود، خطوط مشغول بود و در نتیجه با اورژانس ۱۲۳ بهزیستی تماس گرفتند.

 

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اورژانس ۱۲۳ آمبولانس خود را به محل حادثه اعزام کرد و مددکار در آمبولانس حضور داشت، اما در مسیر، بیمار بدحال شد و در نتیجه با بنده تماس گرفتند.

 

شرهانی بیان کرد: در نهایت از طریق تماس تلفنی و گرفتن شرح حال، راهنمایی‌های لازم از جمله اینکه دهان بیمار را از آب و گل خالی کند، کمربندش را باز کند، یقه را باز کند، پتوی گرم را روی بیمار ببندد و بیمار را به سمت چپ بخواباند و مادام پشت کتف بیمار ضربه بزند، به وی داده شده و در نتیجه، بیمار با حال خوب به اورژانس بیمارستان رازی تحویل داده شد و از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

 

وی با اشاره به نقش اورژانس ۱۱۵ در نجات جان بیماران و مصدومان حوادث، گفت: شهروندان از برقراری تماس تلفنی بی‌جا و ایجاد مزاحمت تلفنی برای خطوط تلفن ۱۱۵ اکیدا خودداری کنند، زیرا در این حین ممکن است جان یک بیمار به خطر بیفتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها