مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تاخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست و موجب جری شدن و گستاخی بیشتر تعدی‌کنندگان به نوامیس و اراذل و اوباش می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی در نشست خبری تشریح برنامه‌های «کاروان خودرویی غیرت» اظهارکرد: در آیین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضاییه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.وی گفت: این در حالی است که یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می شود، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی را از قوه قضاییه خواستاریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی افزود: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد؛ مجموعه فعالیت‌ها و آیین های گرامی‌داشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

25 خرداد؛ حضور کاروان خودرویی غیرت در سبزوار

وی به برپایی آیین‌های مختلف تشییع، اجرای یادمان و چهلم برای این شهید در استان و کشور اشاره کرد و گفت: قرار است کاروان خودرویی غیرت که از تهران حرکت خود را آغاز کرده، پس از برگزاری مراسمی در سمنان، تا مشهد ادامه مسیر دهد و پس از حضور در آیینی ویژه این شهید در مشهد ، عصر پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه، در گلزار شهدای سبزوار بر مزار شهید الداغی حاضر شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر کید دشمنان از اهداف این برنامه فرهنگی است که با خودروهای شخصی و با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده نامقی تصریح کرد: حضور گسترده مردم سبزوار در آیین تشییع شهید الداغی بی‌سابقه بود؛ این رویداد و عزت یافتن در میان مردم اتفاقی نیست و ناشی از حرکت غیرتمندانه و نیز ویژگی های شاخص شهید در طول زندگی او بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به بررسی شخصیت شهید الداغی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار به عنوان موجر، به دلیل اوضاع خاص اقتصادی، به مدت سه سال میزان اجاره مستاجر خود را افزایش نداده بود تا به مستاجرش فشار مضاعفی وارد نشود و همچنین به نقل از مادر شهید الداغی، او در جمع‌های خودمانی و خانوادگی، همگان را از غیبت کردن برحذر می داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار