خبرهای داغ:
سردار بلالی گفت: در سفری که عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش به دور دنیا داشتند ناو دنا و ناو بندر مکران ساخت جمهوری اسلامی ایران است. کسانی که دریانوردی کردند ایرانیِ آموزش دیده در پایگاهِ دریاییِ نوشهر بودند.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۶۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

موشک فتاح یک موشک ابرفرا صوت است/ ما به نقطه بازدارندگی در حوزه نظامی رسیدیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سردار بلالی مشاور عالی فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در مراسم بیستمین یادواره شهدای روستای بالاجاده کردکوی گفت:  در جریان ترور شهید سلیمانی ما با زدن 13موشک به پایگاه عین­ الاسد امریکا جواب قاطع دادیم و سپاه به طرف مقابل پیام داد که این در جوابِ اقدام شماست و نباید شما عکس‌العملی نشان دهید که اگر بزنید موج بعدی موشکها بسیار بیشتر و سنگین­تر خواهد بود و کشور هایی که به آمریکا پایگاه بدهند و از آنجا موشک و هواپیمایی به سمت ایران بیاید آن نقاط را هم خواهیم زد. علاوه بر آن  جایی را که آمریکا به آنجا خیلی علاقه‌مند است را نیز خواهیم زد و آن رژیم صهیونیستی است. و به مردم امریکا گفتیم که جلوی این ترامپ دیوانه را بگیرید که سربازانتان را به کشتن ندهد. این معادله موجب بازدارندگی شد وامریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، عراقی‌ها با هواپیمای ترابری می‌آمدند و روی سر رزمندگان ما نخاله های ساختمانی می‌ریختند و توپ های پدافندی ما قدرت زدن آنها را نداشتند و به این وسیله دنبال این بودند که ما را تحقیر کنند. شهید بزرگوار ستاری یک طرحی را به کار می‌گیرد که ما در عملیات والفجر ۸  بیش از 7۰ فروند هواپیمای عراقی را ساقط می‌کنیم و این نشان از نبوغ ایرانی دارد. الان الحمدالله به قدرتی رسیدیم و سامانه‌هایی را ساختیم که همه چیز آن از طراحی، ایده و مواد اولیه برای خودمان است.

بلالی اظهار داشت: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ارتفاع بالا پرواز میکنند و به واسطه قابلیتهای رادار گریزی و مخفی کاری به قوانین هوانوردی بی اعتنا هستند وبه کسی جوابگو نیستند. در روز ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ به هواپیمای بدون سرنشین "ترایتون" که به حریم هوایی ما تجاوز کرده بود اخطار دادیم وتوجه نکرد لذا با سامانه سوم خرداد کاملا بومی و ایرانی ساخت هوافضای سپاه و با رمز یا زهرا(س) هواپیمایی که در ارتفاع ۵۳ هزار پا، مسافت مایل ۸۹ کیلومتر و سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است را میزنیم و به کف دریا می اندازیم و آمریکایی ها در همان زمان گفتند سپاه ایران جرات کرده است به هواپیمای بدون سرنشین ما شلیک کند و ما نیز سه پایگاه سپاه پاسداران که در این عملیات دخیل بودند را بمباران خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها جرات حمله به ایران را ندارند گفت: آنها می دانستند با زدن پایگاه های ما چه عواقبی در انتظارشان است لذا بهانه آوردند و ترامپ گفت من از فرمانده­هان سپاه تشکر میکنم، چون در کنار هواپیمای بدون سرنشینِ ما یک هواپیمای با سرنشین p8 بوده و ایران می توانست آن را هم بزند ولی نزده و چون ایران، جانِ آمریکایی‌ها را محترم شمرده است پس ما هم، جانِ ایرانی ها را محترم می‌شماریم و پایگاه‌های آنها را نمی زنیم!! و این موضوع مصداق عملی شدن آیه واعدوالهم مااستطعتم من قوه  بوده است و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است که امریکا را به عقب نشینی وا می­دارد.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: در سفری که عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش به دور دنیا داشتند ناو دنا و ناو بندر مکران که ساخت جمهوری اسلامی ایران است دریانوردی کردند ، ایرانیِ آموزش دیده در پایگاهِ دریاییِ نوشهر بودند. همه چیز از تجهیزات و نیروی انسانی، کاملاً ایرانی بود. این اقتدار ماست و ما به نقطه بازدارندگی در حوزه نظامی رسیدیم یعنی علیه ما هیچ تهدید سختی جوابگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی اتمی به جایی رسیدیم که همه آن تلاش متخصصان خودمان است در سلولهای بنیادی و همه علومی که وجود دارد دانشمندان ما به آن قله های اقتدار رسیده اند و این اقتدار و امید در ما وجود دارد. و ان شاءالله تا آخر ادامه خواهیم داد و یک ایرانِ در ترازِ انقلاب اسلامی که مدِّ نظر فرمانده معظم کل قوا  در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است را رقم بزنیم که بتوانیم مرجع علمی دنیا باشیم.

بلالی با اشاره به دستاورد جدید نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: موشک فتاح یک موشک ابرفراصوت است که در مرحله اوج گرفتن، سرجنگی موشک از بدنه جدا می‌شود و موتور آن مانور می‌کند و روند ثابت ندارد و از ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر مانده به هدف مانور می کند و به هیچ عنوان نمی توانند آن را مورد اصابت قرار دهند. ماموریت این موشک فلج کردن سامانه های ضد موشکی دشمن در موج اول ضربات موشکی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار