خبرهای داغ:
حجت الاسلام فرامرزی گفت: ماه رمضان، ماه فرصت یابی است. فرصت آشتی با خدا است، هر کس قهر بوده به فکر آشتی با خدا باشد.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۰۶
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

رمضان باز شدن درب دانشگاه خودسازی است/اگر انسان نتواند از سفره این ماه مبارک بهره ببرد، ضعف است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین فرامرزی مدیر آموزش عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ماه مبارک رمضان پیامی را صادر کرد:

متن پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان در ماه مبارک رمضان

خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما عنایت نمود. امید است ان شاء الله این ماه رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و ماه پیوند با ولایت باشد و ان شاءالله خداوند همۀ ما را در این ضیافت میهمان خویش گرداند .

ماه رمضان، آغاز سال تربیتی است. ما سال های مختلفی داریم: سال شمسی، سال قمری و سال خُمسی. سال شمسی با بهار و طبیعت آغاز می شود؛ سال قمری با محرم آغاز می شود؛ سال میلادی در ایام ویژۀ خودش در زمستان – برای مسیحی ها و کسانی که این سال را قائلند – آغاز می شود و سال خمسی هر کس سال درآمدش است.

اینکه براساس روایات داریم ماه رمضان آغاز سال است و به عبارتی «أوَّلُ سَنَةٍ» شاید منظور این است که اول سال تربیتی است، اول سال خودسازی است، اول سال اصلاح و اول سال ترقی است ؛ همان گونه که طبیعت در بهار تازه می شود، همان گونه که دارایی انسان در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می شود، اینکه ماه رمضان را اول سال گفته اند ؛ اول سال روح است، نه سال طبیعت و نه سال مال چون روح انسان پاک می شود، لذا اول سنه گفته اند.

رمضان باز شدن درب دانشگاه خودسازی است. در این دانشگاه که همه دانشجویش هستند، حالا یکی واحد بیشتری می گیرد، واحد خودسازی، اصلاح و آمرزش، و یکی واحد کمتری می گیرد، یکی در این دانشگاه به مراتب عالی ارتقاء پیدا می کند. بالاخره باز شدن یک دانشگاه گستردۀ تربیتی است.

ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره است؛ آن هم چه سفره ای! رسول خدا (ص) فرمودند: «تاکنون این سفره را نه کسی دیده، و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است».
روایت است: «إنَّ للهِ مائِدَةً» خداوند یک سفره دارد «عَلَیها مَا لا عَینٌ رَأَتْ»، چیزهایی بر سر این سفره هست که تاکنون چشمی ندیده «وَ لا اُذُنٌ سَمِعَتْ» و گوشی نشنیده است ؛ ما نعمت بهشت را شنیدیم، در قرآن آمده: باغ ها، قصرها و حوریه ها؛ اما این را می گوید نه گوشی شنیده و نه چشمی دیده؛ «وَلا خَطَرَ عَلَی قَلبٍ بَشَرٍ» هر چه شما فکر کنید به ذهنتان نمی آی. اما معلوم می شود این چیز دیگری است، فرمود: «لا یَقْعُدُ عَلَیهَا إلاَّ الصّائِمُونَ» سر سفره فقط یک گروه می نشینند این گروه فقط روزه دارها هستند.

گاهی که در میهمانی غذا کم است، خودی ها نمی خورند، ممکن است بچه ها را کمتر بدهند، ممکن است غذا را کم بکشند. گاهی هم زمان کم است و دیر می رسی. سفره ای با این گستردگی اگر آدم سر سفره نباشد و نتواند چیزی از آن تناول کند خیلی محروم است، خیلی غافل و مغبون است. سفره ای که یک ماه گسترده و همه چیز فراوان است، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، ضعف است!!

ماه رمضان، ماه فرصت یابی است. فرصت آشتی با خدا است، هر کس قهر بوده به فکر آشتی با خدا باشد. فرصت نظم و برنامه ریزی است، هر کس بی نظم بوده این جا باید منظم شود ؛ به موقع بیدار شویم، به موقع بخوریم و به موقع بیاشامیم . ماه فرصت ازدیاد تقوا و ماه فرصت تقویت اراده است. آن هایی که می گویند: نمی توانیم اراده مان را تقویت کنیم، تصمیم می گیریم اما دوباره ترک می کنیم، پی در پی زمین می خوریم، به خدا قول می دهیم اما زیرش می زنیم.

امیدوارم همه شما روزه داران در بهره برداری مفید از این ماه عزیز موفق باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها