خبرهای داغ:
تلاقی دو بهار طبیعت و بهار رمضان آغازی برای نو شدن است با فرا رسیدن بهار، طبیعت لباسی نو بر تن می‌کند و با آمدن رمضان، دلها صیقل داده می‌شوند و گناهان رخت برمی‌بندند.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۷۶
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

تقارن «بهار طبیعت» با «بهار زندگی عاری از گناه»

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، بهار فصل رویش سبز طبیعت و آغازی دوباره است درحقیقت تلاقی زیبای دو عید «رمضان» و «نوروز» فرصت بسیار خوبی برای تجدید بیعت با خدای مهربان است.

رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است ماه رمضان ماه غفران الهی است و تکرار شیرین «الغوث الغوث» از اعماق وجود است ماهی که خداوند تعداد حسنات را افزایش داده و گناهان را محو می‌کند قدر این ماه سراسر برکت را باید دانست.

در ساعات پایانی سال 1402 تصمیم گرفتیم به دل جمعیت بزنیم و خیابان امام خمینی «ره» شهرستان گرگان که مملو از جمعیت است را برای تهیه گزارش انتخاب کردیم.

اینجا هرکس مشغول خرید اقلام موردنیازش است یکی در حال خرید لباس عید، دیگری مشغول انتخاب ماهی قرمز برای سفره هفت سین، آن یکی در حال تست کردن آجیل و شکلات است.

رنگ و لعاب شهر بوی عید به خود گرفته است صدایی از وسط بازار توجه من را به خود جلب کرد پسرک نوجوان درحالی که شال و روسری زنانه در دستش بود فریاد می‌زد «بیا این طرف بازار قیمت‌ها رو ارزان کردیم نخرید از دستتان رفته است».

اسمش حمید است به نوعی نان‌آور خانه بود همراه مادرش برای امرار معاش اقدام به دستفروشی کرده است و در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: کار کردن را خیلی دوست دارم و معتقدم کار، عار نیست افتخار می‌کنم که می‌توانم کمک خرج خانواده‌ام باشم.

درباره خرید لباس عیدی از او سوال کردم درحالی که صدایش رو کلفت کرده و غیرتی شده بود ادامه داد: من دیگر بزرگ شدم عیدی گرفتن و لباس نو تن کردن برای بچه‌هاست من کار می‌کنم و با پولم برای خواهر کوچکم لباس می‌خرم.

این بزرگمرد کوچک ادامه داد: سعی کنیم در ماه مبارک رمضان که با عید نوروز مصادف شده است به فکر نیازمندان هم باشیم و شادی و لبخند را به همه خانه‌ها ببریم و نگذاریم در این عید پربرکت، چشمی بگرید.

در میان جمعیت مادری را دیدم که خرید عیدش را کرده بود به سمتش رفتم و از او خواستم چند دقیقه‌ای با ما مصاحبه کند در حالی که دستانش پر از وسیله بود، پذیرفت.

این بانوی باسلیقه گرگانی ابتدا از آیین و سنت عید نوروز برایمان گفت و اینکه چقدر دوره‌همی های گذشته شیرین لذت‌بخش بودند اما بعد از آمدن کرونا، کمی از دید و بازدیدها کمرنگ شد.

این مادر گرگانی صله رحم را یک امر ضروری خواند و گفت: من در اول عید نوروز تمام فرزندان و نوه‌هایم و تعدادی از فامیلها را دعوت کردم تا علاوه بر زنده کردن سنت شیرین صله رحم، لذت افطاری دادن به اقوام را هم تجربه کنم.

این بانوی گرگانی با لهجه زیبای محلی افزود: مهم نیست سفره ما از انواع و اقسام غذاها رنگین شود این حس سادگی و دورهم بودن‌ها و گرفتن فال حافظ و خواندن قرآن در روز عید بسیار دوست‌داشتنی است و باعث نزدیک شدن قلب‌ها به یکدیگر می‌شود من این صفا و همدلی را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم.

خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها