خبرهای داغ:

اگر اقتصاد روستا فعال شود، خیلی از روستاییان حاضر نیستند در حاشیه شهر‌ها زندگی کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه علت مهاجرت روستائیان این است که روستا صرفه اقتصادی ندارد، تاکیید کرد: ما معتقدیم که روستا‌ها کارخانه‌هایی بزرگ هستند و اگر اقتصاد روستا فعال شود، خیلی از روستاییان حاضر نیستند در حاشیه شهر‌ها زندگی کنند.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۲۹
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان گلستانی در گنبدکاووس اظهارداشت: اگر امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم، علما، روشنفکران و رصدکنندگان مسائل اجتماعی باید حساس باشند و در راستای صیانت، گام بردارند. علمای دین وظیفه تعلیم و تعدیل دارند.

وی با اشاره به اشعار مختومقلی فراغی، گفت: اگر اشعار این حکیم مسلمان ایرانی ترکمن مورد احترام است، به خاطر توجه او به نیاز جامعه است.

رئیس جمهور گفت: هرکجا که ظرفیت انسانی در شهر‌ها و روستا‌ها بود، زمینه برای فعالیت آن‌ها باید برای رشد و توسعه فراهم شود. وی تاکید کرد: باید زمینه رشد و توسعه ظرفیت‌های انسانی در شهر‌ها و روستا‌ها با تلاش بیشتر ایجاد شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه علت مهاجرت روستائیان این است که روستا صرفه اقتصادی ندارد، افزود: ما معتقدیم که روستا‌ها کارخانه‌هایی بزرگ هستند و اگر اقتصاد روستا فعال شود، خیلی از روستاییان حاضر نیستند در حاشیه شهر‌ها زندگی کنند.

وی تاکید کرد: باید کشت، داشت و برداشت کشاورزان را تضمین کنیم و به لطف خداوند، خرید تضمینی گندم از ۴ و نیم میلیون تُن، اکنون به ۱۱ میلیون تُن رسیده است. باید کشاورزی دانش پایه ایجاد و با یک کشت، چند برابر گذشته محصول برداشت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها