خبرهای داغ:
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال وبختیاری از رفع کمبود آب شرب در روستاهای چمزین و چلوان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۴۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  محمد کریمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش مصرف آب بدلیل گرمای هوا، ورود گردشگران و... این دو روستا در حاشیه زاینده رود با کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند، که منجر به تغذیه مخازن با تانکر سیار و توزیع آب گردید.

مهندس کریمی شیاسی ادامه داد: با استفاده از دانش فنی و تلاش مداوم پرسنل آب و فاضلاب طی یک هفته کار به صورت شبانه روزی علی رغم مشغول بودن اکیپ های مختلف در جبهه های کاری دیگر، کمبود آب دو روستای چمزین و چلوان به صورت اساسی با دسترسی به آب پایدار مرتفع شد.

وی با تبیین اقدامات انجام شده در خصوص رفع کمبود آب این دو روستا از توابع شهرستان سامان توسط کارکنان شرکت آبفا ، اظهار کرد:  حفر چاهک با خاکبرداری وسیع با ماشین آلاتی نظیر بیل بکهو و بیل مکانیکی زنجیری به حجم حدود هزار متر مکعب بدلیل ریزشی بودن دیواره ها و کار در آب، تخلیه هم زمان آبهای زایشی بوسیله ادوات و کف کشها،  طراحی، تهیه و نصب کلکتورهای چهار گانه در محل هر کدام به طول شش متر ، جوشکاری لوله ها و نصب اتصالات از اجمله اقدامات انجام شده است.

کریمی گفت: نصب تابلو برق،  نصب تجهیزات،  نصب و راه اندازی پمپ شناور و تجهیزات سر چاهی و...، از دیگر اقدامات بر رفع مشکل آب در این دو روستا بود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن تشکر از همکاری های صمیمانه شورای اسلامی و دهیاری های دو روستای چمزین و چلوان، اعتبار هزینه شده برای این کار جهادی اضطراری را 20 میلیارد ریال اعلام  کرد.

قابل ذکر است با این کار جهادی و منسجم دو روستای چمزین و چلوان با  2500 نفر جمعیت و 600 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار بهره مند شدند.

یاد آوری می گردد با ورود گردشگران جمعیت این روستاها به 3500 نفر هم افزایش می یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار