خبرهای داغ:
مسوول واحد امر به معروف و نهی از منکر پایگاه حنانه قم، جریان سازی و دغدغه‌مندی عمومی را راهکار تحقق و فراگیر شدن این واجب فراموش شده و تاثیرگذار در سرنوشت اجتماعی جامعه یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۸۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

جریان سازی، پیش شرط فراگیرشدن امر به معروف است

خانم حسینی فرزند شهید سید مصطفی حسینی از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مسوول واحد امر به معروف و نهی از منکر پایگاه حنانه قم در گفت وگو با خبرنگار بسیج در قم از دغدغه های فرهنگی خود سخن گفته که مشروح این گفت و گو به شرح زیر است:

با عنوان آغاز سخن از سوابق فرهنگی خودتان در بسیج مخصوصا پایگاه حنانه بفرمایید؟

بنده از سال ۸۷ به عنوان سرگروه در پایگاه فعالیت داشتم، از سال ۹۲ تا ۹۹ به علت ادامه تحصیل و بچه داری وقفه ای در خدمت ایجاد شد و از آبان ۱۴۰۰ تا امروز مسوول  امر به معروف پایگاه را بر عهده دارم.

 از چه زمانی تصمیم به تشکیل حلقه های آمرین گرفته شد و شروع فعالیت شما در این عرصه از کجا آغاز شد؟

از آبان ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاون تربیتی پایگاه وارد این عرصه شدم؛ فعالیت های این حلقه ها شامل کلاس آموزشی مقدماتی یک روز در هفته و اعطای مدرک به آمرین،  شرکت آمرین در آزمون تست شخصیت برای سطح بندی افراد در  گشت امر به معروف، شرکت در کلاسهای تکمیلی با تدریس اساتید سازمان تبلیغات و امتحان و مدرک،  گشت محله در ساعتهای مختلف، فروشگاه جانبازان  و غیره طرح چراغ به شکل تشویق چراغهای محله، اعم از زنان عفیفی که در سطح محله فعالیت اجتماعی دارند و  برگزاری کلاس پاسخ به شبهات می شود.

از حوزه فعالیت خود بفرمایید؟

مدارس، پارک های محلی و فروشگاه ها از مهمترین عرصه های فعالیت آمرین به معروف پایگاه حنانه است، گشت ها و اقداماتی که در این حوزه انجام می گیرد در بهبود وضعیت عفاف و حجاب و فرهنگ عمومی شهر تاثیرگذار است، هدف همه دلسوزان مباحث فرهنگی نهادینه شدن این فریضه فراموش شده برای یاری امام جامعه است.

شیوه عمل آمران معروف به چه نحوی است؟

روش آمرین معروف و ناهیان منکر  تنها و تنها جذب قلوب و ایجاد ارتباط موثر با مردم است،آمرین بسیار دغدغه مند و با عشق وارد میدان شدند و برای یادگیری پاسخ به شبهات همدیگر را ترغیب و تشویق می نمایند و بخاطر روحیه نقد پذیری اگر اشکالی در شیوه و عمل باشد،  با جان و دل می پذیرند.

علت اصلی ناهنجاری ها در جامعه چیست؟

عوامل متعددی دخیل است؛ مانند اندک مسائل فرهنگی، یکدل و متحد نبودن دلسوزان جامعه،بی تفاوتی برخی از افراد، فضای مجازی، برخی اشتباهات افراد، بی توجهی دولت ها به مسائل فرهنگی و غیره بخشی از این عوامل است.

 

انتظار شما از مسوولان برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب چیست؟

در درجه نخست اینکه برخی از مسوولان نیازمند امر به معروف هستند و از آنها باید بیشتر از سایر افراد در خصوص اجرای این واجب فراموش شده مطالبه کرد و همچنین انتظار می رود تا در اجرای طرح ها و برنامه ها پشتیبان و یاری گر آمران معروف باشند.

سخن پایانی؟

مسئولین و مردم باید تحت اوامر ولی امر مسلمین با اتحاد و همدلی پذیرای نظرات هم باشند و با حفظ وحدت ید واحده برای رسیدن به قله حکومت اسلامی به مثابه آنچه نیازمند شکل گیری تمدن نوین اسلامی است؛ باشند.

انتهای پیام/غفوری

ارسال نظرات
آخرین اخبار