امام جمعه چناران تاکیدکرد:

اندیشۀ ناب امام(ره) موجب بیداری مستضعفان جهان شد/بعد از رحلت امام(ره)، کشتى انقلاب با صلابت به ساحل نجات هدایت شد

امام جمعه چناران به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام(ره) با صلابت و قدرت و بینش عمیق و الهى، سکان کشتى انقلاب اسلامى از طوفان هاى سهمگین به ساحل نجات هدایت نمودند.
کد خبر: ۹۵۱۸۳۵۹
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت السلام تاجی در گفتگو با خبرنگار بسیج، با تسلیت سی و چهارمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی (ره)  به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام (ره) اشاره کرد و اظهارکرد: شـخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی که موجب بیداری جامعه مستضعفان و محرومان جهان علیه نظام سلطه شد، ابعاد مختلف و گوناگونی دارد که هرگز نمی توان حـق هـمه آنـها را بیان نمود.

امام جمعه چناران افزود: امام خمینی (ره) انـسان کامـلی بود که علم و عمل را به هم آمیخته، عرفان و اخلاق را در خود مجسم نموده و با علم واقع بینانه، بیانگر احکام و حـقوق اسـلامی بوده اسـت.

وی ادامه داد: او نـه تـنها در مراحل علمی پیشتاز این مسیر بوده بـلکه در مـراحل اجتماعی و سیاسی، یک فرد آگاه از وضع زمان و آشنا به درد بود و نهیب او بـر مـستکبران و سلطه جویان، تازیانه ای بود که پشت آنان را مـی لرزاند و نقشه هایشان را نقش بر آب می کرد.

امام جمعه چناران تشریح کرد: مـقام عرفانی و فلسفی، ذوق ادبـی و آشـنایی او به لطائف کلام، آگاهی او از سیاست های جهانی و اخلاق آموزنده و سازنده او مناجات های تکان دهنده نیمه شب وی، همه و هـمه پرتـوی از ابعاد گسترده شخصیت او می باشد ولی آنـچه مـی توان در این باره گفت این است که او دارای دو خـصیصه گـرانقدر بود که همه این آثار و تـجلیات را بـه دنبال داشت که می توان به ایمان به مبدأ و معاد، ایمان اصیل و نیرومند و نیز عـشق به هـدف و آرمـان های اسـلامی و ایثارگری همه جانبه در راه آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امام خامنه ای با ورود به عرصه رهبرى، با صلابت و قدرت و بینش عمیق و الهى، سکان کشتى انقلاب اسلامى را بعد از رحلت امام عزیز (ره) در آن گرداب هاى خطرناک و طوفان هاى سهمگین به ساحل نجات هدایت نموده است و بارقه امیدى که حضرت امام (ره) در دل مسلمانان و مستضعفان جهان مخصوصا ملت بزرگوار ایران اسلامى روشن کرده بود، هم چنان روشن نگهداشت.

حجت الاسلام تاجی یادآورشد: جمهورى اسلامى بر اساس رهبرى حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى (ره) تحقق پیدا کرد و تحت رهبرى و زعامت به حق و شایسته رهبری معظم، مسیر ثبات و اقتدار و رشد تعالى را مى پیماید. رهبرى که امام (ره) او را خوب مى شناخت و بزرگش کرد و او را بسیار فهیم و فردى صالح و متفکر و دانشمند مى شمرد.

خبرنگار/ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار