خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار شاهرود تلاش بیشتری کنند

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار این شهرستان تلاش بیشتری کنند.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۶۵
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار شاهرود تلاش بیشتری کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه امام خمینی (ره) اسلام را از انزوا و مهجوریت نجات داد، افزود: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگواری است که حق بر امت اسلام، موحدان و بشریت دارد.
او با بیان اینکه ترویج مکتب اهل بیت (ع) در راستای خدمت به بشریت و مستضعفان از رسالت‌های این بزرگوار بود، ابراز کرد: شاید ده‌ها سال باید بگذرد تا شخصیت و تاثیراتی که امام (ره) در دوران معاصر داشتند، برای ملت و نسل‌های بعد آشکار شود.
امام جمعه شاهرود به سالگرد انتصاب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: موفقیت و رفع خطر‌ها طی بیش از سه دهه مرهون راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب است.
امینی با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد، ابراز کرد: قیام ۱۵ خرداد حلقه وصلی بین منظومه نهضت‌های تنباکو، مشروطه، نفت و پیروزی ملت ایران بود.
او با بیان اینکه در همه مراحل این نهضت‌ها، هویت شیعی و مرجعیت دینی دیده می‌شود، اظهار کرد: همه نهضت‌های قبل زمینه‌سازی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را فراهم کردند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه اهداف و روش دیگر نهضت‌ها با قیام ۱۵ خرداد تفاوت داشت، افزود: این نهضت نقطه عطفی در مبارزات، بیداری و توجه به اهداف کلان ملت ایران ایجاد کرد.
امینی به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تصویب تعدادی از قوانین تاثیرگذار موجب شد رهبر معظم انقلاب این مجلس را انقلابی نامیدند و از نمایندگان حمایت کنند.
او به تعدادی از مصوبات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تصویب اقدام راهبردی در برابر تحریم، حمایت از قانون کسب و کار، تسهیل صدور مجوزها، واقعی سازی بودجه، اصلاح نظام بانکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مالیات بر منازل خالی و ساماندهی وضعیت خودرو، از جمله اقداماتی است که در این دوره از مجلس آغاز شد.
امام جمعه شاهرود به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل مهار تورم کنترل نرخ ارز است که به غلط در اقتصاد کشور تاثیرگذار شده است.
امینی ادامه داد: وابستگی به دلار و ارز‌های خارجی به مصلحت کشور نیست، این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها به دنبال رهایی از این وابستگی هستند.
امام جمعه شاهرود ایجاد روابط با کشور‌های اسلامی به ویژه همسایگان را راهبرد هوشمندانه دولت سیزدهم برشمرد و ابراز کرد: این روابط برای تمامی کشور‌های اسلامی مفید است.
او در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی و کم‌فشاری آب در شاهرود طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار این شهرستان تلاش بیشتری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار