خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا در لحظاتی از جنگ عارف بالله بودند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید علت کاهش روحیه نشاط و افزایش استرس در میان جوانان بررسی و گوش شنوایی برای حرف‌های آن‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۹۵۱۴۹۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

شهدا در لحظاتی از جنگ عارف بالله بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومن در اجلاسیه سومین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه‌های استان قم عنوان کرد: اشاره بسیار زیادی در قرآن و روایات به واژه شهید و شهادت شده‌است و انسان در مواجهه با آن احساس حسرت و غبطه می‌کند که این حسرت و غبطه در مقام تأثر و تأسف نیست.

وی ادامه داد: تعدادی از مقامات برای شهادت وجود دارد که بیشتر در آخرت بروز پیدا می‌کند مثلاً مقام حی حقیقی، شفاعت کردن، شاهد بودن و زنده بودن البته باید گفت که موارد ذکر شده قبل‌از رسیدن به جایگاه شهادت به آن‌ها داده‌ شده و درواقع ابوابی بین شهدا و مردم وجود دارد که شهدا می‌توانند واسطه مردم با ائمه اطهار شوند تا درنهایت ائمه نیز واسطه آن‌ها با خداوند گردند.

حجت الاسلام والمسلمین مومن بیان کرد: طبق آیات متعددی که در قرآن ذکر شده‌است شهدا زنده‌اند و رزق می‌خورند و بحث شهید و شهادت جای هیچ اندوهی ندارد به‌همین دلیل است که در میان اهل بیت و اولیا خداوند خبر شهادت را بشارت می‌دادند و پس‌از شنیدن این خبر شادی می‌کردند پس هیچ حزن و خوفی در این راه وجود ندارد و خداوند اجر مومنین را از بین نمی‌برد.

وی گفت: اکثر شهدا از جوانان هستند و خوشا به حال کسی که در جوانی به مقام شهادت برسد حتی در گلزار شهدا نیز اگر مشاهده کنید اکثر شهیدان جوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومن ادامه داد: لفظ جنت در قرآن برای آخرت استفاده‌ شده است اما کار رسیدن به جنت آخرت از دنیا شروع می‌شود و لازم است بدانید که رزمنده‌ها در جبهه لحظاتی عارف بالله می‌شدند و دل از تمام متعلقات خود می‌کشیدند و پس‌از این لحظات درجه شهادت برایشان میسر می‌شد.

وی اضافه کرد: در گذشته هیچکدام از بسیجی‌ها استرس و اضطراب نداشتند و بانشاط‌ترین روحیه‌ها برای بسیجی‌ها بود اما شاید بتوان گفت استرس بالای امروزه در میان جوانان بدلیل آینده نگرانی است و باید علت آن بررسی گردد این‌که دنبال مقصر باشند کار درستی نیست فقط باید ریشه این اتفاق پیدا شود همچنین باید یک گوش شنوا باشد تا حرف‌ها را بشنو ولو این حرف‌ها ناخوشایند باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مومن در پایان تصریح کرد: باید به سیره عملی شهدا مراجعه کنید و نکات عملی، اخلاقی و وصیت‌نامه‌های شهدا را ملاحظه کنید و متوجه شوید که سنگرهای جنگ در سوریه برپا شدند تا جنگ داخل ایران و میادین ایران نباشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار