خبرهای داغ:
فرمانده برتر بسیج دانش آموزی دبیرستان دخترانه دکتر گنجی در گفتگو با بسیج:

الگوگیری از حضرت معصومه(س)، نهادینه کردن حجاب و حیا در جامعه؛ رسالت دختران جامعه اسلامی است

محمدپور با بیان اینکه روز دختـر بهانه‌ای است برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی آن‌ها با نحوه صحیح زندگی با بهره گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی، گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) بارزترین نمونه در صبر و استقامت در مشکلات، عفت، حیا، اخلاق و تقوا برای الگوبرداری دختران هستند.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۶۳
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

فاطمه محمدپور، دانش آموز پایه یازدهم و فرمانده برتر بسیج واحد دانش آموزی دبیرستان دخترانه دکتر گنجی شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دهه کرامت، گفت: از سال ۱۳۹۴ و تا هم اکنون این توفیق رو پیدا کردم که عضوی از مجموعه عظیم بسیج باشم.

وی به سوابق فعالیت خود در بسیج اشاره کرد و گفت: در بسیج محلات در پایگاه آل هاشم در مسجد فاطمه معصومه(س) و حوزه فاطمه زهرا(س) به عنوان بسیجی و جز اعضای شورا فعالیت دارم، همچنین در بسیج دانش آموزی فرمانده واحد بنات الزینب مدرسه دکتر گنجی محله مهرشهر شهرستان بیرجند هستم.

محمد پور به اقدامات خود در بسیج اشاره کرد و افزود: جذب و هماهنگ کردن اعضای بسیج مدرسه و اعضای شورای بسیج مهم‌ترین رکن کار ما در واحد بسیج دانش آموزی است.

این فرمانده برتر واحد بسیج دانش آموزی مطرح کرد؛ به عنوان یک فرمانده سعی در برنامه ریزی و هماهنگ کردن اعضای بسیج مدرسه در اعیاد و اجرای برنامه‌ها و مراسمات مذهبی، فرهنگی، جهادی را برعهده داشته دارم.

وی به انجام اقدامات جهادی در واحد بسیج دانش آموزی مدرسه خود اشاره کرد و افزود: از هر برنامه‌ای که پیش رو بود به راحتی گذر نکردیم و تک‌ تک آن‌ها را در قالب فضاسازی، برنامه‌های متنوع و جذاب برای دانش آموزان مدرسه اجرایی کردیم.

محمدپور ادامه داد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرموده اند: "بسیج لشکر مخلص خداست" بنابراین لازم هست که بسیجی جهاد در راه خدا را بدون هیچ گونه منت و چشم داشتی در پیش بگیرد.

فرمانده برتر واحد بسیج دانش آموزی مدرسه دخترانه گنجی گفت: هدف یک بسیجی باید رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، پشتیبای و یاری ولایت فقیه و خدمت رسانی به آحاد جامعه برای تحقق حکومت مهدوی می‌باشد.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی کردن برای ظهور حضرت مهدی و ترویج حجاب اسلامی در بین دانش آموزان، امر به معروف و نهی از منکر، فضاسازی و اجرای مراسمات در اعیاد شادی و مذهبی و سوگواری، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیت‌های مهم اسلامی و ایرانی، همراهی، هم صحبتی و گوش دادن به انتقادات و حل مشکلات دوستان و دانش آموزان مدرسه، جذب دانش آموزان به سمت و سوی بسیج از اهم فعالیت‌های ما در واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان دخترانه گنجی است.

محمد پور، به نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر اشاره کرد و گفت: این اقدام یک کار بزرگ فرهنگی برای یادآوری شخصیت حضرت معصومه (س) و ترویج ویژگی‌های این دختر اهل بیت(ع) در میان دختران مسلمان تا دختران این سرزمین از شخصیت آن حضرت برای الگو گرفتن است.

وی با بیان اینکه روز دختـر بهانه‌ای است برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی آن‌ها با نحوه صحیح زندگی با بهره گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی، گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) بارزترین نمونه در صبر و استقامت در مشکلات، عفت، حیا، اخلاق و تقوا برای الگوبرداری دختران هستند.

این فرمانده برتر واحد بسیج دانش آموزی مطرح کرد: من به عنوان یک دانش آموز بسیجی نهایت تلاشم رو به کار گرفتم تا از حضرت معصومه (س) به عنوان یک الگو نهایت استفاده در زندگی ام را داشته باشم و ابعاد وجودی این بانو را در بین دوستان و همکلاسی هایم ترویج دهم.

وی عنوان کرد: با توجه به فضای جامعه و شرایط کنونی رسالت ما نسبت به گذشته دو چندان می‌شود فرهنگ سازی برای سوق دادن دیگران به سبک زندگی ساده ایرانی و اسلامی و الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه(س) در زندگی؛ و همچنین نهادینه کردن حفظ حیا و پاکدامنی در جامعه که تضمین کننده استحکام بنیان خانواده است.

محمدپور اظهار داشت: با توجه به اینکه مدرسه ما تازه تاسیس است تاکنون هفتاد نفر موفق به ثبت در سامانه شده و مابقی داشت آموزان در کلیه مراسمات به عنوان عضو افتخاری بسیج شرکت داشته اند.

وی به اشتیاق اکثر دانش آموزان برای عضویت و فعالیت در بسیج اشاره کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌ها و امکانات مجموعه بسیج در مراسم صبحگاه و برگزاری مراسم‌ها خود عاملی برای جذب دانش آموزان به سمت بسیج و کار‌های جهادی و خدمت رسانی به مردم است که الحمدالله با برگزاری نمایشگاه بسیج با عنوان (انسان‌های افسانه) این حضور در مدارس دو چندان شد.

محمدپور بیان کرد: به عنوان یک بسیجی باید ابتدا سطح معلومات خود را بالا ببریم تا بتوانیم در پاسخ به شبهات ایجاد شده در اندیشه دانش آموزان مهارت کافی را داشته باشیم، به راحتی هر خبری را قبول نکنیم و به دنبال شفاف سازی آن باشیم.

این فرمانده برتر واحد بسیج دانش آموزی، بر آگاهی صحیح و تسلط کافی بر فضای مجازی در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: از این فضا و بستر می‌توان استفاده خوبی را در پیشبرد اهداف بسیج داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان بایستی ابتدا سطح معلومات خود را نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی بالا ببریم تا با اندک هجمه فرهنگی دشمن از راه راست و درست منحرف نشویم، چرا که ما وارثان خون شهدا و پرچمداران آینده این کشور هستیم.

محمدپور افزود: برای آماده سازی خود و جامعه برای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) نهایت تلاش و اهتمام را به کار ببندیم و با فعالیت خود گامی مؤثر در راستای اهداف انقلاب اسلامی برداریم.

این فرمانده برتر بسیج گفت: سعی کنیم در تمام امورات زندگی خوش اخلاقی و صبر را پیشه خود قرار دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار