معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع مردم سبزوار:

۲ هزار شهید، گواهی بر غیرتمندی دیار سربداران است

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در جمع مردم شهرستان سبزوار گفت: ۲ هزار شهید دیار سربداران گواهی بر غیرتمندی مردمان این خطه در دفاع از وطن و ناموس ایرانی است.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۸۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از سبزوار؛ سید محمد حسینی در آیین گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی سپاه سبزوار که در تالار رضوی فرهنگسرای امامرضا (ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه غیرتمندی و غیوری یکی از صفاتی است که خدواند انرا دوست دارد اظهارکرد: اقدام شجاعانه جوان سبزواری در دفاع از ناموس و عفت، چون از جنس غیرت و جوانمردی بود مورد اقبال مردم جامعه ما قرار گرفت.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه فتوای تاریخی امام راحل در خصوص نویسنده مرتد کتاب ایات شیطانی نیز نشانی از غیرت بود گفت: در حال حاضر نیز غیرتمندی یعنی بی تفاوت نبودن درباره اقدامات سخیف و دور از فرهنگ برخی در اروپا در سوزاندن قران کریم است. 

وی افزود: غیرت نشانی از ایمان انسان است و اگر نبود غیرت رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس چه بسا دشمن خاک و وطن ما را می‌گرفت باید این غیرت را که از نجابت؛ ایمان و عزت نفس نشات می‌گیرد را در نسل جوان و نوجوان و در تربیت فرزندان مد نظر قرار دهیم.

حسینی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیت‌های فرهنگی و علمی سبزوار در طول ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: سبزوار خاستگاه قیام سربداران است قیامی که غیرتمندی ویزگی اصلی ان است روحیه‌ای که بعد از گذشت چندین قرن به شهدای دیار سربداران رسید و هنوز نیز ادامه دارد و شهید الداغی نمونه‌ای دیگر از این غیرتمندی ریشه دار است.

حجت الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار هم در این مراسم با تبریک روز عقیدتی گفت: باحذف قوانین دست و پا گیر اداری و برورکراسی‌های اداری می‌توان بخشی از مشکلات پیش رو کشور را حل کرد.

وی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی سبزوار شد و افزود: ما خواهان نگاه همسان به تمامی مناطق کشور در توزیع امکانات هستیم و دولت انقلابی نباید توسعه و پیشرفت را فدای مدیریت‌های ناکارامد کند هر چند که افراد متعهد مدیر و مسئولیت داشته باشند.

شعر خوانی در موضوع شهید غیرت، اجرای گروه سرود دانش آموزی و قدردانی از هادیان و مربیان سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار