خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بن؛

تعلیم و تربیت از شئون الهی است

سرهنگ کریمی،گفت: تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیاء پاک خویش کرامت کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۳۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بن، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری، هفته های آموزش عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه، معلم و کارگر، گفت: تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام از جایگاهی والا برخوردار است. قرآن کریم، قلم را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار داده و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم نیز فرموده‌اند” فراگیری علم بر همه زنان و مردان واجب است” و هم چنین مولی امیرالمومنین علی علیه السلام به عنوان بزرگ معلم تاریخ اسلام می‌فرماید: ” هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است.” تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیاء پاک خویش کرامت کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.

سرهنگ پاسدار محسن کریمی، افزود: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است. معلم ایمان را بر لوح جان و ضمیر‌های پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همگان می‌رساند. اجر دنیوی و اخروی انسان در مسیر تکامل به سوی خدا در گرو تجهیز او به علم و دانش به منظور درک و فهم شایسته از رموز خود و جهان پیرامون اوست.

وی ادامه داد: روز معلم روز بزرگ قدردانی از باغبانی عزیز گل‌های نورسته گلستان فرزانگی است. روز باشکوه سپاس از شمع محفل دانایی و روز بوسه زدن بر دستان مهرآفرین آموزگاران.

سرهنگ کریمی، با تبریک و تهنیت این روز بزرگ به همه اساتید و معلمین شریف، این افسران پیشرفت علمی کشور که عمر پربرکت خویش را خالصانه وقف خدمت‌گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند، گفت: لازم است با تقدیم زلال‌ترین تحیات و صمیمانه‌ترین احترامات، اندکی از آن همه کرامات بی‌بدیل آن را پاس بداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار