خبرهای داغ:
حجت الاسلام راسخی بیان کرد؛

چند توصیه برای حفظ سلامت جسمانی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان به بیان توصیه هایی برای حفظ سلامت جسمانی از دیدگاه احادیث و روایات دینی پرداخت.
کد خبر: ۹۵۰۹۷۹۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی به مناسبت هفته سلامت در جمع پایوران سپاه ناحیه سمنان ضمن تبریک این هفته به بیان احادیثی مرتبط با حفظ سلامت جسمانی پرداخت و گفت: توجه به تغذیه سالم یکی از راهکارهای ایمنی بدن در برابر امراض و بیماری هاست.

وی عنوان کرد: در باب حفظ سلامت جسم احادیث و روایات بسیار زیادی موجود است و این امر نشان دهنده توجه و تأکید اسلام بر این امر مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان اعتدال در خوردن و آشامیدن را یکی از مسائل مهم در حفظ سلامت بدن عنوان کرد و گفت: اعتدال در تغذیه بدین معناست که انسان باید از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کند و به عبارتی نه غذای شور و نه غذای بی نمک هیچ یک صحیح نیست بلکه باید تعادل در این بحث همواره برای حفظ سلامت بدن مورد توجه انسان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راسخی با اشاره به توجه دین مبین اسلام بر امر مهم حفظ سلامت جسم گفت: در احادیث از ائمه بزرگوار آمده است که در نمک شفاست به گونه ای که انسان در آغاز و پایان غذاخوردن مقدار بسیار کمی نمک به اندازه سرانگشت بخورد و اگر این امر رعایت شود بدن انسان از امراض در امان می ماند و به عبارتی بر طبق احادیث موجود هفتاد مرض و بیماری از انسان دور می شود.

وی بیان کرد: خوردن گلابی در تقویت قلب، پاکسازی معده، افزایش شجاعت در انسان و فرزندی زیبا و نیکوصفت موثر است و خوردن باقالی با پوست معده را ضدعفونی، خون تازه در رگ ها جریان می یابد و زانوها را محکم می کند و یا در احادیث آماده است آب باران بخورید تا بدنتان پاکسازی و امراض و ناراحتی ها از بین برود و یا در جایی دیگر آمده است که خوردن آلوسیاه خوش امید را در انسان زیاد می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بر خوردن انار بر پی آن و خوردن سیب با پوست اشاره کرد و گفت: اینها همگی در احادیث اشاره شده است و توجه به این احادیث و روایات دینی می تواند در تصحیح سبک زندگی در امر خوردن و آشامیدن برای حفظ سلامتی و ایمنی بدن از امراض و بیماری ها بسیار راهگشا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار