خبرهای داغ:
آیت الله مظاهری:

معلم و مربی جهادگر عرصه تبیین و معرفت دینی است

همایش هفته عقیدتی سیاسی باحضور آیت الله منصور مظاهری در سپاه ناحیه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۱۵۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شهرکرد، گفت: همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی باحضور استاد اخلاق و حوزه آیت الله مظاهری در سپاه ناحیه شهرکرد برگزار و به منظور تجلیل از مقام استاد و معلم از 31 مربی عقیدتی و هادیان سیاسی این ناحیه تجلیل شد.

گفتنی است؛ آیت الله منصور مظاهری در این همایش با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم، اظهار کرد: معلمان و مربیان جهادگران عرصه تبیین و معرفت دینی بوده و دارای مقام والایی هستند و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

آیت الله مظاهری افزود: مهم ترین بُعد انسان، بُعد روحانی اوست که مورد تقوع خداوند از آدم ابوالبشر تا قیام قیامت است و باید این بُعد تقویت شود.

وی به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام پیرامون اهمیت خودسازی و تقویت رابطه انسان با خدا اشاره کرد و  در تبیین چگونگی ایجاد تحول، اظهار کرد: در روایات و آیات، همواره تزکیه مقدم بر تعلیم است .

استاد اخلاق و حوزه، تصریح کرد: خودسازی مقدم بر تعلیم دیگران است و باید زندگی ما رنگ الهی داشته باشد و رابطه خود با خدا را تقویت کنیم؛ زیرا محبوبیت بین خلق در گرو تزکیه و تقویت جنبه روحانی در وجود خویش است.

وی، حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) را الگوی زندگی معنوی و رابطه با خدا دانست و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم.

استاد اخلاق و حوزه به خاطره خویش از سفر حج در 31سال پیش به همراه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با یادآوری روحیه معنوی این شهید بزرگ، تصریح کرد: تقویت روحیه معنوی بدون پایبندی به فقه محقق نمی شود.

وی تحمل رنج و زحمت و مبارزه با دشمنان در تاریخ انبیاء و معصومین و حضرت امام و مقام معظم رهبری را برای تحقق یک هدف دانست که همانا حاکم شدن فقه در زندگی مردم می باشد.

پاسخ به سوالات حاضرین و تجلیل از 31 مربی و هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد پایان بخش این همایش به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم در ایام شهادت استاد علامه مرتضی مطهری بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار